بازی پوکمون گو که توسط کمپانی نینتندوی ژاپنی ساخته شده و کمپانی نیانتک آمریکایی آن را منتشر کرده است از نظر تعداد کاربران فعال در یک نرمافزار اندرویدی، در مقام پنجم و حتی بالاتر از نتفلیکس و توئیتر قرار گرفته است. همچنین بازی پوکمون گو در میزان استفاده روزانه حتی از شبکه های اجتماعی چون فیسبوک و توییتر هم در رتبه بالاتری قرار گرفته است .
تبلیغات وسیع آمریکاییها برای بازی پوکمون تا آنجایی برنامهریزیشده و فراگیر است که حتی نام بردن و تعریف از این بازی در کنفرانس خبری وزارت خارجه آمریکا، به عمری عادی بدل شده است. این تبلیغات وسیع و هدفمند باعث فراگیری سریع بازی پوکمون گو شده است به طوری که بر اساس آخرین آمار Surveymonkey ، تنها در هفته نخست این بازی در آمریکا بیش از 21 میلیون کاربر فعال داشته است. نکات مختلفی درباره اپلیکیشن پوکمون گو وجود دارد که باعث گردیده تا این بازی محور توجه قرار گیرد:
1- تصمیمات دقیق و کاملاً بهموقع برای عرصه جهانی بازی (تبلیغات همزمانِ غافلگیرکننده و بهطور مشخص برنامهریزیشده)
2- ساخت گجتهای پوشیدنی مربوط به بازی قبل از انتشار بازی (که نشاندهندهی اطمینان از استقبال مردم سراسر دنیاست)
3- اشارات مقامات آمریکایی ازجمله هیلاری کلینتون در کمپین تبلیغاتی ریاست جمهوری و تلاش آمریکا برای گسترش این بازی
4 – درز خبری مبنی بر سرمایهگذاری اصلی و کلان بر روی این بازی، توسط سازمانهای امنیتی آمریکایی[5]
منبع : مشرق نیوز