کیوان ملک محمدی متولد ۱۳۶۶ شهر ارومیه، از دوران بچگی همیشه آرزوی ساخت بازی, پویا نمایی و ساختن فیلم با جلوه های ویژه داشت. همین مساله باعث شد از دوران ابتدایی همیشه بعد از دیدن هر بازی ساعتها فکر کند که اگر فلان بازی خوب شده چه دلایلی دارد و اگر هم بد شده چرا بد شده, از سوم راهنمایی برنامه نویسی را به تنهایی شروع کرده است. به گفته خودش آن زمان رایانه نداشته و برنامه نویسی را با میکروهایی که کیبورد داشته اند و به زبان کیو بیسیک بودند به کمک کتاب یاد گرفته است و اولین بازی اش (دوز) را تحت داس نوشته است.
از سال ۸۰ برنامه نویسی با رایانه رو شروع کرده و بازیها و نرم افزارهای مختلفی به صورت آزمایشی نوشته است.
ملک محمدی می گوید: از سال ۸۸ استودیو گونای رو تاسیس کردم. در حال حاضر تعداد نفرات استودیو به ۱۳ نفر رسیده و استودیو ۱۱ بازی منتشر شده دارد و خوشبختانه بازیها از استقبال رضایت بخشی بین کاربران ایرانی و حتی کاربران کشورهای مختلف جهان برخوردار بوده اند, همینطور در کنار تولید بازی چندین پروژه نرم افزاری مختلف هم در حال آماده سازی است.
الان بعد گذشت سالها که تازه نتیجه یه عمر علاقه و حدود ۱۵ سال کار عملی را میبینم روزی هزار بار خدا را شاکرم که به آرزوی بچگی ام رسیدم و به همین دلیل ساخت بازی برایم خیلی لذت بخش است و جدای از مقدار درآمدی که ممکن است از یک بازی داشته باشم، تمام تلاشم را انجام می دهم که بهترین کار را با توجه به توانایی هایم تولید کنم.
حزب الله سایبر گفت و گویی با این بازی ساز جبهه انقلاب داشته که با هم می خوانیم.
- به نظر شما در خصوص اتفاقات مهمی که اطراف ما می افتد، باید واکنش نشان بدهیم؟
به نظر من وظیفه هر کسی است که هوشیار باشد و نسبت به موضوعاتی که زندگی خودش, خانواده, کشورش و حتی همه انسانها را تحت تاثیر قرار میدهد، توجه بیشتری داشته باشد. به نظر من بازی سازها هم به عنوان تولید کننده یک رسانه همه گیر که ارتباط قوی و طولانی مدت با مخاطب برقرار میکند, از این هوشیاری مستثنا نیستند و میتوانند محصولی تولید کنند که در کنار داشتن رسالت اصلی خودش یعنی سرگرمی, موضوعات و مفاهیم مثبت و مهمی را هم به کاربران انتقال بدهد.
- فرایند تولید این کار را توضیح دهید ؟
ایده اولیه بازی در ذهن خودم شکل گرفت. در نظر داشتم بازی به صورتی باشد که در عین سادگی، جذابیت ئ هیجان نیز داشته باشد. طرح اولیه را با سازمان سراج در میان گذاشتم و نتیجه این هم فکری ها، آنچه هم اکنون تولید شده است، می باشد.
برای بازی دهها تصویر گرافیکی کار کردیم و تکنیک های مختلفی را برای این فضا تست و بازتولید کردیم تا بتونیم هم از لحاظ گرافیکی و هم از لحاظ گیم پلی به آنچه مد نظرمان بود، برسیم.
بالطبع در روند تولید بازی چالشهای مختلفی هم وجود داشت و بعضا گره های شیرینی به مراحل تولید اضافه میکرد. مثلا یکی از مسائل مهم حجم بازی بود که پس از اتمام کار نسبت به چیزی که در نظر داشتیم، بیشتر شد. مجبور شدیم از روش های مختلفی استفاده کنیم که بدون کاهش کیفیت و تجربه کاربری آن حجم بازی را به ۳۴ مگابایت کاهش دهیم.
- چرا این موضوع جدی را در قالبی فانتزی بیان کردید ؟
خیلی وقتها خیلی حرف ها اگر با لحن شوخی بیان شود، تاثیرش بیشتر است. در این بازی اگر می خواستیم در یک فضای جدی با داعش و تروریست ها مبارزه کنیم، بازی چیزی شبیه سایر شوترها با لباس ها و رنگهای متفاوتی می شد. ولی این هیجان که در یک فضای فانتزی بتوانیم با روش های مختلف با دشمن مبارزه کنیم، جذابیت خاصی دارد.
در کنار اینکه بازی در فضای فانتزی اتفاق میفتد ولی کاملا حس مبارزه با داعش یا حس محافظت از اسرا و ساختمان های غیرنظامی را منتقل می کند.
- انگیزه شما از ساخت بازی با این موضوع چیست؟
بازی ها چه بخواهیم چه نخواهیم، تاثیرات مستقیم و غیرمستقیمی روی مخاطب می گذارد. مخصوصا اینکه مخاطب با کاراکتری که در بازی کنترل می کند، به شدت همذات پنداری می کند و وقتی یک بازی مورد پسند واقع می شود، مخاطب بسیاری از رفتارهای کاراکتر را تکرار می کند.
این موضوعی نبوده که بازی سازهای خارجی از آن غفلت کنند، ما در بسیاری از بازی ها می بینیم که مخاطب ایرانی به خاک ایران حمله می کند یا رفتارهای ناهنجاری را به تقلید از کاراکتر بازی انجام می دهد.
در چنین جنگ نرمی جای خالی چنین بازی هایی هرچند کوچک حس می شود.
تیم ما بسیار از این موضوع که مخاطب در این بازی با جنگ داعش و تروریست هایی که منظقه و جهان را ناامن کرده اند می رود و با آنها مبارزه میکند خوشحال است.
همه می دانیم که در حال حاضر داعش یکی از معضلات منطقه و مردم جهان است و برخی کشورهای قدرتمند علاقه به بقای این گروه دارند.
- سخن پایانی
جا دارد از مسئولین محترم سازمان فضای مجازی سراج تشکر ویژه نمایم که با پشتیبانی مادی و معنوی و همینطور همفکری ها و پیشنهاداتی که مطرح کردند، باعث تولید این محصول خوب شدند. این بازی یک پروژه جذاب و دوست داشتنی برای من و بچه های استودیو گونای بود و از همینجا از بچه های تیم هم تشکر میکنم که در کنار من ماهها برای این پروژه زحمت کشیدند. این بازی نتیجه فعالیت بیش از ۱۰ نفر در طول ماهها بوده که امیدوارم کاربران هم از انجام این بازی لذت ببرند.