او 11 سال است که به طور مستمر، يکي از مهمترين رويدادهاي مرتبط با بازيهاي رايانهاي را در شهر نيويورک برگزار ميکند. او مدير اجرايي سري بازي «هف د اسکاي موومنت3» (جنبش نصف آسمان) نيز هست که در اين پروژه با برخي از سازمانهاي مردمنهاد و نويسندگاني نظير «نيکلاس کريستف4» و «شريل وودون5» (از جمله برندگان جايزه پوليتزر6) همکاري داشته است. اين بازي اجتماعي و تحت فيسبوک وي بالغ بر 1.3 ميليون کاربر دارد و فقط نزديک به 500 هزار دلار کمکهاي مردمي را به خود جذب کرده است. آسي بوراک، پيش از «جي فور سي»، موسس شرکت «ايمپکت گيمز7» نيز بوده است. شرکتي که بازيهايي همچون «پيس ميکر8» (صلحساز) و «پلي د نيوز9» (بازي کردن با اخبار) را ساخته است. همينطور او در سازماني نظير «اي او ان10» به عنوان مشاور کار ميکرده است، سازماني که مشهور به توليد فيلمهاي «جيمز باند» است.
آسي بوراک اغلب با رسانههاي بين المللي مصاحبه ميکند و نيز براي سخنراني در کنفرانسها و موسساتي نظير «تد11» (هدف از برگزاري اين کنفرانسها، گردهمايي مديران شرکتهاي بزرگ فناوري دنيا از قبيل گوگل، مايکروسافت، اپل، سان مايکروسيستمز و … در يک مکان و زير يک سقف، با برترين دانشمندان، هنرمندان، معماران، اساتيد، و نظريهپردازان تمامي رشتههاي علمي و کاربردي نظير شخار کاپور12، جيمز کمرون12، بيل گيتس14، ال گور15، جرج اسموت16، بيل کلينتون17، براين گرين18، استفن هاوکينگ19، ريچارد داوکينز20 و … است تا با تبادل اطلاعات راهکارهايي براي معضلات بزرگ جهان بيابند)، «مدرسه دولتي جان اف کندي»، «بنياد کلينتون»، «جشنواره فيلم ساندنس21»، «بنياد اسکل22»، «نمايشگاه سياياس23»، «جشنواره فيلم اسايکساسدبليو24»، «کنفرانس بازيسازان يا جيديسي25» و «کالج جنگ امريکا26» دعوت ميشود.
او جوايز متعددي را نيز از جشنوارههاي مختلف بين المللي دريافت کرده است که برخي از آنها عبارتند از: برنده جايزه بازي خبري از «بنياد نايت27» (شواليه)، برنده جايزه ابداع دوباره ديپلماسي عمومي بوسيله بازيهاي رايانهاي از دانشگاه کاليفرنياي جنوبي، فيناليست رقابت و نمايشگاه بازيهاي جدي و برنده 4 جايزه از «انجمن تبليغات رژيم صهيونيستي28».
وي عناوين شغلي متعدد ديگري را نيز به غير از رياست شرکت و جشنواره «گيمز فور چنج» در کارنامه خود دارد، عناويني نظير عضو هيئت مديره «انجمن سازندگان امريکايي29»، عضو هيئت علمي دانشکده «هنرهاي بصري30»، موسس و جزء کارکنان ارشد شرکت «ايمپکت گيمز31»، قائم مقام بازاريابي و توليد شرکت «اکسيز موبايل32»، کارگردان هنري شرکت «ساعتچي و ساعتچي33» و مهمتر از همه فرمانده نيروهاي دفاعي رژيم صهيونيستي ما بين سالهاي 1989 تا 1994.
آسي بوراک، تحصيلات متوسطه خود را در دبيرستان «هاريشونيم34» در شهر هرتزلياي35 سرزمينهاي اشغالي گذرانده و با ورود به دانشگاه «بزالل36» در اورشليم (بيت المقدس) در آکادمي هنر و طراحي، تحصيلات عالي خود را شروع کرده است. نکته جالب توجه اين است که وي براي تحصيل در دانشگاه «ملون کارنگي37» امريکا در رشته تکنولوژي سرگرمي، از بورس تحصيلي بنياد فرهنگي «امريکا-اسرائيل»38 استفاده کرده است.
وي در بلاگ خود در روزنامه آنلاين «د تايمز آف اسرائيل»39 مينويسد: “از سال 2004 تا کنون بازيسازان با استعداد از سرتاسر جهان به نداي ما پاسخ گفتند و به قصد ايجاد تاثيرات اجتماعي، صدها بازي رايانهاي ساختند. ميليونها دلار صرف بازيهاي رايانهايي شد که هدفي فراتر از سرگرمي داشتند. اين سرمايهگذاريها توسط دولت امريکا (به طور مثال کاخ سفيد و ناسا)، سرمايهگذاران عمومي بزرگ (مثل مک آرتور40 و گيتس41) و شرکتهاي خصوصي (مثل استارباکس42 و مک دونالدز43) انجام شده است.” و در چند سطر پايينتر مينويسد: “در همه اينها يک رويکرد يهودي وجود دارد. چون يک اسرائيلي کسي است که «گيمز فور چنج» را براي مدت سه سال و نيم راهبري ميکند، من افتخار داشتم که به واسطه يک دوست به «شبکه بشردوستانه شوسترمن44» معرفي شوم.” همينطور در چند سطر بعد پرده از ماهيت سازمان شوسترمن بر ميدارد: “شوسترمن يکي از هيجان انگيزترين سازمانهايي است که من در چند سال اخير با آن مواجه شدم. اين سازمان توسط چارلز و لين شوسترمن بنيان نهاده شده، اين بنياد از نوآوريهايي که يهوديان را با رهبران اسرائيلي به منظور تقويت سنتها و ريشههايشان پيوند ميدهد، حمايت ميکند؛ و همينطور رهبران اسرائيلي را در کوشش براي تحقق «تيکون اولام45» (مفهومي مقدس در ميان يهوديان و در مکتب کابالا به معناي بازسازي جهان) پشتيباني ميکند. براي تيم شوسترمن، «تيکون اولام» فقط يک شعار و اصطلاح مذهبي از «ميشناه» (يکي از کتب مذهبي يهوديان) نيست، بلکه مأموريتي براي تمام عمر آنها است.”
بايد توجه داشت که مقوله «بازيهاي جدي»، نوعي از بازيهاي رايانهاي است که به دليل توجه به جنبههايي به غير از سرگرمي صرف از اهميت ويژهاي در دنيا برخوردار شده است و ورود صهيونيستها به اين عرصه و گرفتن اين گلوگاه به مانند بازيهاي تجاري گرايش توليد اينگونه بازيها را جهت داده و تحت تاثير قرار ميدهد.
سابقه ساخت بازيهايي در دفاع از صهيونيسم (نظير بازيهاي «پيس ميکر»، «جوييش تايم جامپ» و …) و نيز مطرح شدن اين بازيها در جشنواره «گيمز فور چنج» يکي از شواهدي است که ضرورت توجه به اهداف پشت پرده چنين جشنوارههايي را بيش از پيش نمايان ميسازد.
1. Asi Burak
2. Games for Change
3. Half the Sky Movement
4. Nicholas D. Kristof
5. Sheryl Wudunn
6. Pulitzer
7. Impact Games
8. Peace Maker
9. Play the News
10. EON
11. TED
12. Shekhar Kapur
13. James Cameron
14. Bill Gates
15. Al Gore
16. Goerge Smoot
17. Bill Clinton
18. Brian Greene
19. Stephen Hawking
20. Richard Dawkins
21. Sundance
22. The Skoll World Forum
23. CES
24. SXSW
25. GDC
26. The US Army War College
27. Knight Foundation
28. Israel Advertising Association
29. Producers Guild of America
30. School of Visual Arts
31. Impact Games
32. Axis Mobile
33. Saatchi & Saatchi
34. Harishonim
35. Hertzelya
36. Bezalel Academy of Arts and Design
37. Carnegie Mellon University
38. America-Israel Cultural Foundation
39. The Times of Israel
40. McArthur
41. Gates
42. Starbox
43. McDonalds
44. Schusterman Philanthropic Network
45. Tikkun olam