مرکز بازی و سرگرمی سراج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • بازی‌های تلفن همراه
    • بازی‌های رایانه‌ای
    • رویداد و نمایشگاه
    • کنسول‌ها
    • مجلات و نشریات
  • دانشنامه
    • مقالات
    • پژوهش
    • سبک بازی
  • نقد بازی
  • توصیه بازی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • بازی‌های تلفن همراه
    • بازی‌های رایانه‌ای
    • رویداد و نمایشگاه
    • کنسول‌ها
    • مجلات و نشریات
  • دانشنامه
    • مقالات
    • پژوهش
    • سبک بازی
  • نقد بازی
  • توصیه بازی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مرکز بازی و سرگرمی سراج
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

نگاهی به صنعت بازی‌های دیجیتال در بریتانیا

مصرف بالای بازی‌های برخط، تخفیف و حمایت‌های مالیاتی از تولیدکنندگان بازی‌ها

04 تیر 1402
در اخبار, پژوهش
صفحه اصلی دانشنامه پژوهش
12
بازدیدها
اشتراک‌گذاری با ایمیلاشتراک‌گذاری در لینکدیناشتراک‌گذاری در توییتر

جدیدترین پژوهش منتشر شده توسط مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک) بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با عنوان «نگاهی به صنعت بازی‌های دیجیتال در بریتانیا» که در قالب فایل پی‌دی‌اف ۴۱ صفحه‌ای بطور رایگان در دسترس عموم قرار گرفته، دارای اطلاعات و آمار جالب توجهی است.

پس از مطالعه این پژوهش که درباره اقتصاد، آموزش، وضعیت اشتغال، وضعیت مصرف بازی‌های دیجیتال، سازمان‌ها و نهادهای اثرگذار و حمایت مالیاتی از بازی‌های رایانه‌ای تهیه شده، به بخشی از مهم‌ترین مواردی که خوب است سیاست‌گذاران عرصه فرهنگ و اقتصاد در کشورمان به آن‌ها توجه داشته باشند اشاره می‌کنیم.

خلاصه‌ای از گزارش:

سرشماری صنعت بازی‌های بریتانیا در سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که ۶۷ درصد نیروی کار مرد و ۳۳ درصد زن هستند. نیروی کار صنعت بازی همچنان جوان باقی مانده‌اند و ۶۱ درصد سن خود را ۳۵ سال یا کمتر در سال ۲۰۲۲ ذکر کرده‌اند، اگرچه این کاهش جزئی در مقایسه با ۶۶ درصد دو سال قبل بود.
آمارها همچنین نشان می‌دهد نیروی کار صنعت بازی به شدت بین‌المللی باقی مانده است، به طوری که ٪۲۰ از افراد در صنعت بازی‌های بریتانیا ملیت خود را از منطقه اقتصادی اروپا و ٪۹ از بقیه جهان گزارش کرده‌اند. آمارهای منتشر شده از سوی آفکام نیز نشان می‌دهد که %۳۹ بزرگسالان بریتانیایی ۱۶ ساله به بالا و %۵۶ کودکان بریتانیایی ۳ تا ۱۵ ساله به صورت آنلاین بازی می‌کنند.

در صفحه ۲۹ گزارش ذیل تیتر «بازی و رفاه در صنعت بازی در بریتانیا» آمده است: تحقیقات مرکز اینترنت امن‌تر انگلستان نشان داد که اکثر جوانان تجربیات مثبت و لذت بخشی از بازی برخط گزارش کرده‌اند. بیش از نیمی از نوجوانان ۸ تا ۱۷ ساله (%۵۸)، می‌گویند که بازی برخط به طور مثبت خلق و خوی آن‌ها را تغییر می‌دهد، %۵۹ می‌گویند که باعث می‌شود احساس خوبی نسبت به خودشان داشته باشند و %۷۱ از کودکانی که بازی‌های برخط بازی می‌کنند، می‌گویند انجام این کار باعث ایجاد احساس آرامش و شادی در آن‌ها می‌شود. با این حال، بسیاری از جوانانی که بازی‌های برخط بازی می‌کنند، تجربه بازی منفی نیز داشته‌اند: ۶۸ درصد نظرات توهین‌آمیز یا بد از بازیکنان دیگر را تجربه کرده‌اند و ۶۷ درصد می‌گویند که اظهارنظرهای بی‌ادبانه از افرادی که نمی‌شناسند داشته‌اند.

در صفحات ۳۵ و ۳۶ گزارش درباره «تخفیف مالیاتی برای تولید بازی‌ها» نوشته شده: یکی دیگر از سازمان‌های فعال در صنعت بازی در بریتانیا TIGA است که یک انجمن تجاری است که صنعت باز‌ی‌های بریتانیا را نمایندگی می‌کند. اعضای این سازمان شامل توسعه‌دهندگان بازی‌های مستقل، ناشران داخلی، شرکت‌های برون‌سپاری، کسب و کارهای فناوری و دانشگاه‌ها هستند. چشم‌انداز TIGA این است که بریتانیا را به بهترین مکان در جهان براي انجام تجارت بازی تبدیل کند. این سازمان تنها نهادی است که به طور مداوم برای تخفیف مالیاتی بازی‌های دیجیتال تلاش کرده است، این سازمان همیشه از تخفیف مالیاتی برای تولید بازی‌ها حمایت می‌کرده و مابین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ یک کمپین هفت ساله متمرکز برای معرفی بازی‌ها از تخفیف مالیاتی به راه انداخته است. این مجموعه در کنار حمایت از بازی‌سازان و فعالان عرصه تولید بازی ۵ اصل را دنبال می‌کند:
۱- محافظت از کودکان: در طراحی بازی‌هایی که احتمالاً برای کودکان جذاب هستند، باید دقت شود و ابزارها و اطلاعات لازم در مورد محتوا برای والدین، سرپرستان و کودکان فراهم گردد تا آن‌ها را قادر سازد تا تمام جنبه‌های لذت کودکانشان از بازی‌ها را مدیریت کنند.
۲- رفتار منصفانه با مصرف‌کنندگان: با بازیکنان به عنوان مصرف‌کننده همیشه به شیوه‌ای منصفانه برخورد شود، علاوه بر این که از کلیه قوانین مربوط به بازاریابی، تبلیغات و حمایت از مصرف‌کننده پیروی می‌کنیم.
۳- حفاظت از جوامع برخط: جوامع بازی برخط و تعاملات آن باید امنیت کاربران را ایجاد کنند و بازیکنان را در معرض آسیب قرار ندهند.
۴- احترام به داده‌های شخصی: اقدامات مناسب باید صورت گیرد تا اطمینان حاصل شود که حقوق بازیکنان برای حفظ حریم خصوصی داده‌های شخصی رعایت می‌شود.
۵- مدیریت هزینه و زمان: با طراحی و اقدامات متناسب، میزان زمان و هزینه صرف شده برای بازی‌ها باید مدیریت شود.

در ادامه گزارش نیز در صفحات ۳۸ و ۳۹ ذیل تیتر «حمایت مالیاتی از بازی‌های رایانه‌ای» آورده که: یک بازی ویدئویی در صورتی واجد شرایط خواهد بود که برای عموم مردم عرضه شده باشد و موفق به اخذ گواهی بازی ویدئویی بریتانیا تحت قوانین آزمون فرهنگی شده باشد. این گواهی نامه‌ها توسط دپارتمان ورزش DCMS صادر می‌شوند. همچنین این بازی‌ها باید حداقل ۲۵ درصد از کل مخارج خود را در منطقه اقتصادی اروپا صرف کرده باشند. لازم به ذکر است بازی‌های تولید شده با اهداف تبلیغاتی و همینطور بازی‌های تولید شده برای اهداف قمار شامل امکان استفاده از این فرصت نمی‌شوند.

می‌توانید گزارش کامل را از طریق این لینک دریافت و مطالعه نمایید.

برچسب ها: بریتانیابنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ایتحقیقات بازی
پست قبلی

دیسکورد دروازه‌های کسب درآمد را باز می‌کند

پست‌ بعدی

یک سند داخلی محرمانه مایکروسافت اهداف خرید این شرکت را نشان می‌دهد

پست‌ بعدی
یک سند داخلی محرمانه مایکروسافت اهداف خرید این شرکت را نشان می‌دهد

یک سند داخلی محرمانه مایکروسافت اهداف خرید این شرکت را نشان می‌دهد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • پرطرفدار
  • دیدگاه‌ها
  • اخیرا
شباهت مغز انسان به رایانه

شباهت مغز انسان به رایانه

04 مرداد 1395
بازی خانه سبز

بازی معمایی و داستانی «خانه سبز» در سبک اشیاء پنهان

11 دی 1401
دستپخت تازه یوبی‌سافت در دوران طلایی اسلام با Assassin's Creed Mirage

دستپخت تازه یوبی‌سافت در دوران طلایی اسلام با Assassin’s Creed Mirage

18 تیر 1402
تولید بازی «نبرد دیگر» به اتمام رسید

تولید بازی «نبرد دیگر» به اتمام رسید

03 خرداد 1402
بازی راز روشن

بازی راز روشن

1
سلسله گفت‌وگوهای صریح و دقیق با محوریت بازی‌های ویدیوئی

سلسله گفت‌وگوهای صریح و دقیق با محوریت بازی‌های ویدیوئی

1
نینتندو تایید کرد که در E3 ۲۰۲۳ شرکت نخواهد کرد

نینتندو تایید کرد که در E3 ۲۰۲۳ شرکت نخواهد کرد

1
ایکس باکس به طور رسمی عدم حضور در سالن نمایشگاه E3 2023 را تایید کرد

ایکس باکس به طور رسمی عدم حضور در سالن نمایشگاه E3 2023 را تایید کرد

1
نرم‌افزار ایران مقتدر

معرفی دو نرم‌افزار با موضوع پیشرفت کشور

19 بهمن 1402
واکنش توسعه‌دهندگان به طرح قیمت‌گذاری جدید یونیتی

واکنش توسعه‌دهندگان به طرح قیمت‌گذاری جدید یونیتی

27 شهریور 1402
قیمت و تاریخ عرضه کنترلر اکسس اعلام شد

قیمت و تاریخ عرضه کنترلر اکسس اعلام شد

26 تیر 1402
دستپخت تازه یوبی‌سافت در دوران طلایی اسلام با Assassin's Creed Mirage

دستپخت تازه یوبی‌سافت در دوران طلایی اسلام با Assassin’s Creed Mirage

18 تیر 1402

پیوندها

  • تماس با ما
  • سازمان فضای مجازی سراج
  • مجله تخصصی بازی بان
  • شتاب (شبکه توسعه دهندگان اپلیکیشن و بازی)

محصولات

  • سرافرازان
  • بازی قرآنی (یادگیری متفاوت قرآن)
  • پیربابا
  • واقعیت افزوده دستاوردهای ملی ایران
  • خانه سبز

دنبال کنید

ویراستیایمیلآپارات

© ۱۴۰۲ کلیه حقوق برای سراج گیم محفوظ می‌باشد.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • بازی‌های تلفن همراه
    • بازی‌های رایانه‌ای
    • رویداد و نمایشگاه
    • کنسول‌ها
    • مجلات و نشریات
  • دانشنامه
    • مقالات
    • پژوهش
    • سبک بازی
  • نقد بازی
  • توصیه بازی

© ۱۴۰۲ کلیه حقوق برای سراج گیم محفوظ می‌باشد.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم

افزودن لیست پخش جدید