این رویداد رقابتی آموزشی، ویژه فعالان بازی و نرم افزار تلفن همراه جبهه فرهنگی انقلاب میباشد که در قالبی ۵۴ ساعته با اهداف کلی آموزش، شبکه سازی، شناسایی استعدادهای برتر و در نهایت رسیدن به محصولاتی فاخر ناظر به نیازهای اساسی مخاطب کودک و نوجوان با رویکرد سرگرمی آموزشی و با رعایت چرخۀ کامل تولید از ایده تا انتشار و درآمدزایی خواهد بود.
ت برکات زیادی برای شبکه سازی، ایده یابی، جهت دهی و کمک به جبهه انقلاب اسلامی داشته است. در طول این 4 سال افراد و گروههای متعدد تولیدی و پژوهشی شکل گرفته است که از مهم ترین تیمهای تولیدی میتوان به استویدو گونای، استودیو مارس و … و در بخش پژوهش موسسه مدبر، طوسی و … که در حوزه مطالهات بازی کار میکنند اشاره کرد.
تجربه سال 96 مرکز بازی و سرگرمی کمی متفاوت و نوآورانه بود و به نوعی مشابه استارتاپ و گیم جم در حوزه ایده پردازی بود. رویکرد سال 97 با توجه به شرایط موجود و برگزاری در تهران تقریبا مشابه طرح سال گذشته است با تفاوتهایی که در ادامه گفته خواهد شد.
در فصل وصل 97 مرکز بازی و سرگرمی و مرکز نرم افزارهای تلفن همراه مشترکا و متعاونا با همکاری مرکز استانها اقدام به برگزاری رویداد خواهند کرد. زمینه های مشترک تولید ایده و طرح در این دو حوزه توسط افراد مشترک، و زمینه های متفاوت نظیر دیزاین در گیم که مختص بازی است و در نرم افزار مطرح نیست بصورت اختصاصی برگزار می شود.
روند رویداد:
افراد و متخصصان و ایده پردازان با توجه به موضوع از پیش مشخص شده، ایده ای را مکتوب کرده و در سامانه رویداد بارگزاری میکنند. این ایده ها میتواند در روز اول و بصورت مکتوب و حضوری ارائه کرده و نسخه را نام گذاری کنند. ایده پردازان می توانند از منتورها یا میزهایی که با توجه به زمینه های تخصصی هر رشته و بنا بر نظر مراکز تهیه میشوند کمک فکری و خلاقانه گرفته و طرح خود را ارتقا داده و نسخه نگاری کنند.
افراد می بایست تغییراتی که نظر کارشناسان در طرح آنها بوجود آورده اند احصا کرده و برجسته کنند. در این میان می تواند کارگاههایی جهت تنویر افکار و جهت دهی اذهان برگزار شود تا موضوعاتی که در روند کار مفید هستند را مطرح کنند مثلا: چطور ایده را تبدیل به طرح کنیم، ایده خوب الزاما پروژه خوب نیست، تشکیل تیم و کارگروهی چطور باشد، مشورت همیشه کارساز است و …
برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر به سایت رویداد فصل وصل مراجعه فرمایید.