بررسیهای جدید وضعیت مصرف بازیهای دیجیتال در ایران نشان میدهد که 28میلیون بازیکن اعم از بازیکنان حرفهای و غیرحرفه ای از طریق این ابزار دیجیتال اوقات سرگرمی خود را به طور متوسط 90دقیقه در روز سپری میکنند. این گزارش آماری
همچنین حاکی از این است که بیش از 24میلیون ایرانی از پلتفرم موبایل برای بازی کردن استفاده می نمایند و جالب اینجاست که نیمی از بازیهای پرطرفدار در ایران نیز بازیهای موبایلی هستند. بازیهای موبایلی که امروز خاستگاه تولیدکنندگان بازی در ایران و جهان نیز هستند و غالب شرکتها و تیمهای مستقل ایرانی به ساخت و انتشار این دست بازیها روی آورده اند و ایشان نیز محلی برای عرضه بازیهای خود، بهتر از فرشگاههای دیجیتال نیافته اند.
فروشگاههایی که با توجه به تحریمهای گذشته و موجود، بازارهای عرضه بازی موبایل داخلی را نیز داغ کردهاند و البته در پیش راندن تکنولوژی توزیع دیجیتال نیز موفقیتهایی به ثمر نشاندهاند . و اما در این بین، فارغ از تولیدکنندگان و ناشران و توزیع کنندگان بازیهای موبایلی، این 24میلیون مصرف کننده بازی موبایلی هستند که بر سر چند راهی فروشگاههای دیجیتال قرار میگیرند. انتخابی که هم از نگاه دانش مطالعات بازی قابل توجه است و هم از نقطه نظر سواد بازیهای دیجیتال نیاز به آگاه سازی دارد. تیم بازیبان در این شماره سعی بر این نموده است تا کمی این منظر را برای شما مخاطبان گرامی توصیف نماید.
سخن سردبیر
دانلود نسخه دیجیتال (5 مگابایت) : Baziban-2-Sabok.pdf