مرکز بازی و سرگرمی سراج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • بازی‌های تلفن همراه
    • بازی‌های رایانه‌ای
    • رویداد و نمایشگاه
    • کنسول‌ها
    • مجلات و نشریات
  • دانشنامه
    • مقالات
    • پژوهش
    • سبک بازی
  • نقد بازی
  • توصیه بازی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • بازی‌های تلفن همراه
    • بازی‌های رایانه‌ای
    • رویداد و نمایشگاه
    • کنسول‌ها
    • مجلات و نشریات
  • دانشنامه
    • مقالات
    • پژوهش
    • سبک بازی
  • نقد بازی
  • توصیه بازی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مرکز بازی و سرگرمی سراج
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

آیا Pokemon GO به تنهایی می تواند بازار جهانی بازی ها را زنده کند؟

11 مرداد 1395
در اخبار, بازی‌های تلفن همراه
صفحه اصلی اخبار بازی‌های تلفن همراه
1
بازدیدها
اشتراک‌گذاری با ایمیلاشتراک‌گذاری در لینکدیناشتراک‌گذاری در توییتر

یک بازار بزرگ مانند بازار تلفن های هوشمند را تصور کنید که به نقطه ی اشباع رسیده اند و به آرامی به یک وضع ثابتی می رسند و بعد وارد رکود می شوند. سپس یک سری گوشی های انقلابی را تصور کنید که جلو می آیند و به طور معجزه آسایی بازار را رونق می بخشند و بالا رفتن  سرسام آور یک بار دیگر اتفاق می افتد. با اینکه تصور آینده کار دشواری است اما ما چیزی مشابه این را برای صنعت بازی متصور هستیم که به لطف بازی Pokemon GO رقم می خورد.

در یک گزارش جدید از تحلیلگران بازار Frost و Sullivan بازی Pokemon GO به تنهایی اعتبار بازار جهانی بازی را برگردانده و اساسا این بازار را احیا کرده است. در حقیقت همه ی امید ها برای آینده ی بازار موبایل به این بازی دوخته شده است، اما چیزی که مشخص است این است که یک موفقیت عظیم برای بازی های با مفهوم مکان و واقعیت افزوده اتفاق افتاده است.

این گزارش برای هر کسی که به بازی علاقمند هستند ناراحت کننده است، این گزارش تصویری تاریک از یک بازار سیل زده با بازی های ضعیف در میان کاهش فروش گوشی های هوشمند را به تصویر می کشد. در این گزارش به تشریح مشکلات مدل های پرداخت محدود، توقف یک بازار در حال ظهور و عمده ی بازیکنان نظیر Supercell که اساسا غالب بر دیگران هستند می پردازد اما به یکباره بازی Pokemon GO وارد می شود و افق جدیدی را بر روی این صنعت باز می کند.

دلایل این کار متعدد است: چیزی که واضح است محبوبیت بالای بازی های مبتنی بر مکان کاربر و همچنین سرعت بالای فراگیری و مورد توجه قرار گرفتن بازی های مبتنی بر تکنولوژی واقعیت افزوده است که یک توانایی بالقوه برای فروش بالای بازی ها را ایجاد می کند. این ها از جمله دلایل این امر هستند. به عنوان مثال نوشته های یکی از تحلیلگران Frost و Sullivan به نام مارک انیشتین اشاره می کند:

همکاری بین بازی و شرکت مک دونالد در ژاپن باعث ایجاد جریان درآمدی جدیدی برای کمپانی های بازی سازی شده است. همچنین فضای های هیجان انگیز جدیدی همانند اسباب بازی های متصل که شکاف موجود بین محصولات دیجیتال و فیزیکی را پر کرده اند ایجاد شده است بنابراین ما انتظار داریم که رشد در بازارهای بازی ادامه پیدا کنند.

با در نظر گرفتن همه ی جوانب تحلیلگران پیشبینی رشد قابل توجه تا سال ۲۰۲۰ را در بازار های جهانی بازی می کنند. از ۵۲٫۳ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۱۵ شرکت Frost و Sullivan پیشبینی رشد بیش از ۲۵ درصدی تا سال ۲۰۲۰ را می کند که درآمدی معادل ۶۶٫۲ میلیارد دلار را عاید شرکت های بازی سازی می کند. تمامی شرکت ها با تقاضای بیشتری در سراسر مناطق و بازارهای کلیدی برای اسباب بازی های واقعی و گوشی های هوشمندی که از بازی ها پشتیبانی می کنند مواجه خواهند شد.

برای درک اینکه ما در آینده شاهد تعداد زیادی از بازی های جدید که تلاش می کنند با تقلید از مدل بازی Pokemon GO به موفقیت برسند خواهیم بود به نبوغ زیادی نیاز نیست(البته بدون داشتن افسانه ی تاریخی و حس نوستالژی طرفداران Pokemon GO). خواه ناخواه عنوان های بسیار بیشتری برای تکرار موفقیت این بازی ساخته خواهد شد اما در هر صورت آینده تکنولوژی واقعیت افزوده و بازی های مبتنی بر مکان آینده ی درخشانی خواهند داشت.

اما قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، بی ثباتی ادامه دار و مشکلات فراوان بازی Pokemon GO نیاز است که کار بیشتری بر روی آن ها انجام گیرد . ظاهرا چشم انداز آینده ی بازی های موبایل به آن بستگی دارد.

منبع :techfars.com

پست قبلی

چرا کودکم دست از بازی کردن نمی کشد؟

پست‌ بعدی

درباره گیم نت و بازی های رایانه ای

پست‌ بعدی
همایش فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی مهرماه برگزار می‌شود

همایش فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی مهرماه برگزار می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • پرطرفدار
  • دیدگاه‌ها
  • اخیرا
شباهت مغز انسان به رایانه

شباهت مغز انسان به رایانه

04 مرداد 1395
بازی خانه سبز

بازی معمایی و داستانی «خانه سبز» در سبک اشیاء پنهان

11 دی 1401
دستپخت تازه یوبی‌سافت در دوران طلایی اسلام با Assassin's Creed Mirage

دستپخت تازه یوبی‌سافت در دوران طلایی اسلام با Assassin’s Creed Mirage

18 تیر 1402
تولید بازی «نبرد دیگر» به اتمام رسید

تولید بازی «نبرد دیگر» به اتمام رسید

03 خرداد 1402
بازی راز روشن

بازی راز روشن

1
سلسله گفت‌وگوهای صریح و دقیق با محوریت بازی‌های ویدیوئی

سلسله گفت‌وگوهای صریح و دقیق با محوریت بازی‌های ویدیوئی

1
نینتندو تایید کرد که در E3 ۲۰۲۳ شرکت نخواهد کرد

نینتندو تایید کرد که در E3 ۲۰۲۳ شرکت نخواهد کرد

1
ایکس باکس به طور رسمی عدم حضور در سالن نمایشگاه E3 2023 را تایید کرد

ایکس باکس به طور رسمی عدم حضور در سالن نمایشگاه E3 2023 را تایید کرد

1
نرم‌افزار ایران مقتدر

معرفی دو نرم‌افزار با موضوع پیشرفت کشور

19 بهمن 1402
واکنش توسعه‌دهندگان به طرح قیمت‌گذاری جدید یونیتی

واکنش توسعه‌دهندگان به طرح قیمت‌گذاری جدید یونیتی

27 شهریور 1402
قیمت و تاریخ عرضه کنترلر اکسس اعلام شد

قیمت و تاریخ عرضه کنترلر اکسس اعلام شد

26 تیر 1402
دستپخت تازه یوبی‌سافت در دوران طلایی اسلام با Assassin's Creed Mirage

دستپخت تازه یوبی‌سافت در دوران طلایی اسلام با Assassin’s Creed Mirage

18 تیر 1402

پیوندها

  • تماس با ما
  • سازمان فضای مجازی سراج
  • مجله تخصصی بازی بان
  • شتاب (شبکه توسعه دهندگان اپلیکیشن و بازی)

محصولات

  • سرافرازان
  • بازی قرآنی (یادگیری متفاوت قرآن)
  • پیربابا
  • واقعیت افزوده دستاوردهای ملی ایران
  • خانه سبز

دنبال کنید

ویراستیایمیلآپارات

© ۱۴۰۲ کلیه حقوق برای سراج گیم محفوظ می‌باشد.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • بازی‌های تلفن همراه
    • بازی‌های رایانه‌ای
    • رویداد و نمایشگاه
    • کنسول‌ها
    • مجلات و نشریات
  • دانشنامه
    • مقالات
    • پژوهش
    • سبک بازی
  • نقد بازی
  • توصیه بازی

© ۱۴۰۲ کلیه حقوق برای سراج گیم محفوظ می‌باشد.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم

افزودن لیست پخش جدید