مرکز بازی و سرگرمی سراج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • بازی‌های تلفن همراه
    • بازی‌های رایانه‌ای
    • رویداد و نمایشگاه
    • کنسول‌ها
    • مجلات و نشریات
  • مقالات
    • نقد بازی
  • دانشنامه
    • تاریخچه
    • سبک بازی
  • توصیه بازی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • بازی‌های تلفن همراه
    • بازی‌های رایانه‌ای
    • رویداد و نمایشگاه
    • کنسول‌ها
    • مجلات و نشریات
  • مقالات
    • نقد بازی
  • دانشنامه
    • تاریخچه
    • سبک بازی
  • توصیه بازی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مرکز بازی و سرگرمی سراج
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی اخبار

غوطه‌وری در یک اتاق با «ایمرسیس»

سراج گیم توسط سراج گیم
15 آذر 1401
در اخبار
0 0
0
غوطه‌وری در یک اتاق با «ایمرسیس»
0
بازدیدها
اشتراک‌گذاری با ایمیلاشتراک‌گذاری در لینکدیناشتراک‌گذاری در توییتر

با خبر ثبت اختراع اپل براي يک هدست واقعيت مجازي، اعتياد به واقعيت مجازي بيش از هر زمان ديگري بيشتر شده است.  اما احتمالا از شرکتي، با عنوان «کتوپسيس1» (سيستم پروجکشن «کتديوپتريک2» براي واقعيت مجازي و آميخته3) و کمپين «کيک استارتر» آن که هدف 100 هزار دلاري‌اش را براي يک تکنولوژي سه بعدي غوطه‌وري به نام «ايمرسيس4» اعلام کرده است، چيزي نشنيده‌ايد.

اولا، کاربران «ايمرسيس» يک مدل سه‌بعدي از اتاقي که در آن خواهند بود را با يک قلم بازي مجازي، خلق مي‌کنند. پروژکتور از تنظيمات پيش‌فرض در يک نقطه ثابت ديد برخوردار است، که آن را تبديل به يک پروژکتور نوآورانه (خلاقانه) کرده است، زيرا مي‌تواند با هر شکلي از اتاق انطباق داشته و يک ديد روشن و منسجم ارائه دهد، حتي اگر اين پروژکتور را در اتاقي با 3 ديوار و 2 زاويه راست تعبيه کنيم. همچنين گزينه‌اي براي استفاده از يک دستگاه رديابي وجود دارد که با کمک آن، واقعيت ديجيتالي برنامه‌ريزي شده با حرکات فيزيکي يک کاربر در ارتباط و تعامل است که باعث مي‌شود تا حدود زيادي شبيه به هدست واقعيت مجازي که از آن نگاه مي‌کرديم، باشد. اگر شما موسسي بوديد که آزمايشگاه‌هاي چاپ سه بعدي را براي مدارس يا دانشگاه‌ها توليد مي‌کرديد، در واقع اين‌جا مي‌توانست ابزاري بسيار پويا براي ارائه باشد.

راهکارهاي سه بعدي غوطه‌ورانه معمولا در يک پروژکتور براي تمام اطراف اتاق در نظر گرفته مي‌شود، که نسبت به «ايمرسيس»  هزينه بالاتري را در بر مي‌گيرد. در واقع، اين بدان معني است که غوطه‌وري سه بعدي، عمدتا براي کاربردهاي صنعتي و فقط گاهي براي سرگرمي مدنظر قرار مي‌گيرد.

تمايز عمده در نرم افزار ايمرسيس است، از آنجايي که ما مدلي سه بعدي از اتاق را به عنوان پايه تغيير شکل تصوير و ترسيم آن به صورت اتاق در نظر مي‌گيريم، بر‌اساس موقعيت پروژکتور، ما امتيازاتي را براي آن در نظر مي‌گيريم. نزديکترين روشي که شما مي‌توانيد متصور شويد، طرح‌هاي پژوهشي مايکروسافت به نام‌هاي «روم الايو5»  و «ايلومي روم6» است، اما تاکنون، اين پروژه‌ها تنها مفهومي باقي مانده‌اند و به مرحله اجرايي در نيامده‌اند. پس، مي‌توانيد «آکيولس ريفت» را در عرصه غوطه‌وري سه بعدي، به عنوان نزديکترين رقيب با هزينه‌اي بسيار کم فرض کنيد. اما استفاده از اين عينک واقعيت مجازي، تجربه بسيار متفاوتي را  فراهم مي‌کند؛ پس از 20 دقيقه شما بيماري حرکتي (اختلال حرکتي) پيدا مي‌کنيد.

  1. Catopsys

  2. Catadioptric System

  3. Virtual and Mix Reality

  4. Immersis

  5. RoomAlive

  6. IllumiRoom

پست قبلی

ظرفیت بازی‌های رایانه‌ای در ابعاد مختلف یادگیری

پست‌ بعدی

داستان مصور سعدی

پست‌ بعدی
داستان مصور سعدی

داستان مصور سعدی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • پرطرفدار
  • دیدگاه‌ها
  • اخیرا
بازی سرافرازان

به‌روزرسانی بزرگ «بازی سرافرازان» منتشر شد

12 بهمن 1401
مهدیار 3 منتشر شد

مهدیار 3 منتشر شد

14 دی 1401
بازی خانه سبز

بازی معمایی و داستانی «خانه سبز» در سبک اشیاء پنهان

11 دی 1401
بازی سفر جنجالی 2 منتشر شد

بازی سفر جنجالی 2 منتشر شد

15 آذر 1401
بازی سفر جنجالی 2 منتشر شد

بازی سفر جنجالی 2 منتشر شد

0
بازی بان شماره ۱۲

بازی بان شماره ۱۲

0
شماره یازدهم مجله بازی بان منتشر شد

شماره یازدهم مجله بازی بان منتشر شد

0
مهدیار 3 منتشر شد

مهدیار 3 منتشر شد

0
بازی سرافرازان

به‌روزرسانی بزرگ «بازی سرافرازان» منتشر شد

12 بهمن 1401
بازی خانه سبز

بازی معمایی و داستانی «خانه سبز» در سبک اشیاء پنهان

11 دی 1401
سلسله گفت‌وگوهای صریح و دقیق با محوریت بازی‌های ویدیوئی

سلسله گفت‌وگوهای صریح و دقیق با محوریت بازی‌های ویدیوئی

14 دی 1401
بازی بان شماره ۱۲

بازی بان شماره ۱۲

14 دی 1401

توصیه شده

بازی سرافرازان

به‌روزرسانی بزرگ «بازی سرافرازان» منتشر شد

12 بهمن 1401
بازی خانه سبز

بازی معمایی و داستانی «خانه سبز» در سبک اشیاء پنهان

11 دی 1401
سلسله گفت‌وگوهای صریح و دقیق با محوریت بازی‌های ویدیوئی

سلسله گفت‌وگوهای صریح و دقیق با محوریت بازی‌های ویدیوئی

14 دی 1401
بازی بان شماره ۱۲

بازی بان شماره ۱۲

14 دی 1401

پیوندها

  • سازمان فضای مجازی سراج
  • مجله تخصصی بازی بان
  • شبکه توسعه دهندگان اپلیکیشن و بازی

رویدادها

هیچ محتوایی موجود نیست

بازی‌های مرکز سراج

  • سرافرازان
  • بازی قرآنی (یادگیری متفاوت قرآن)
  • پیربابا
  • واقعیت افزوده دستاوردهای ملی ایران
  • خانه سبز

© 2022 کلیه حقوق برای سراج گیم محفوظ می باشد.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • بازی‌های تلفن همراه
    • بازی‌های رایانه‌ای
    • رویداد و نمایشگاه
    • کنسول‌ها
    • مجلات و نشریات
  • مقالات
    • نقد بازی
  • دانشنامه
    • تاریخچه
    • سبک بازی
  • توصیه بازی

© 2022 کلیه حقوق برای سراج گیم محفوظ می باشد.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم

افزودن لیست پخش جدید