مرکز بازی و سرگرمی سراج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • بازی‌های تلفن همراه
    • بازی‌های رایانه‌ای
    • رویداد و نمایشگاه
    • کنسول‌ها
    • مجلات و نشریات
  • دانشنامه
    • مقالات
    • پژوهش
    • سبک بازی
  • نقد بازی
  • توصیه بازی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • بازی‌های تلفن همراه
    • بازی‌های رایانه‌ای
    • رویداد و نمایشگاه
    • کنسول‌ها
    • مجلات و نشریات
  • دانشنامه
    • مقالات
    • پژوهش
    • سبک بازی
  • نقد بازی
  • توصیه بازی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مرکز بازی و سرگرمی سراج
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

القای ترس از مسلمانان در بازی های رایانه ای

31 تیر 1394
در اخبار
صفحه اصلی اخبار
1
بازدیدها
اشتراک‌گذاری با ایمیلاشتراک‌گذاری در لینکدیناشتراک‌گذاری در توییتر

مهدی حق وردی استاد دانشگاه و پژوهشگر بازی های رایانه ای در نشست تخصصی تخصصی تکنولوژی تبلیغ که با موضوع تهدیدات و فرصت های بازی های رایانه ای در تبلیغ دین در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار گردید تصریح کرد: کمپانی های بزرگ سازنده بازی های رایانه ای این ابزار موثر را در راستای سیاست های امریکایی طراحی، تبلیغ و اجرا می کنند و صیهونیست ها در پشت پرده تولید این بازی ها قرار دارند.

وی با اشاره به این که این بازی ها با القای ترس از مسلمانان کاربر را به جنگ علیه آنان ترویج می کند افزود: پیش بینی و القای ترس از مسلمانان نه تنها تصادفی نبوده بلکه از سیاست های بنیادین نظام سلطه به خصوص آمریکا سرچشمه می گیرد.

استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه بازی های رایانه ای گفت: اصل پیام دین ثابت و دارای اصالت است  اما آنچه تغییر می کند ابزار و روش های بیان و تبلیغ است.

وی با اشاره به این که صنعت بازی های رایانه ای علیرغم تأخیر در زمان شروع، جلوتر از صنعت سینما حرکت کرده است ادامه داد: بازهای رایانه ای از لحاظ اقتصادی سود و فروش  و از نظر میزان وقت و زمان تأثیرگذاری، رتبه برتری نسبت به سینما دارد.

حق وردی صنعت سینما را یک صنعت یک سویه معرفی کرد و افزود: در بازی های رایانه ای گرافیک و چالش حل مسئله به هیچ وجه قابل قیاس با صنعت سینما نیست و تأثیر گذاری آن به مراتب بیشتر از صنعت سینما بوده است.

حق وردی خاطر نشان کرد: الگوسازی از بازی های رایانه ای باعث بروز مشکلاتی در ساحت فرهنگ مانند حجاب شده است و حضور فعال مبلغان دینی در داخل کشور در این حوزه می تواند رسانه بازی را به یک رسانه دینی تبدیل و از سوی دیگر از افراط و تفریط ها و انحرافات در این حوزه جلوگیری کند.

وی با ابراز تأسف در مورد عدم فعالیت در حیطه تصویر سازی و نمادسازی دینی به منظور القاء غیر مستقیم مفاهیم دین افزود: به منظور افزایش اثر بخشی پیام دینی در رسانه بازی های رایانه ای باید از بیان مستقیم پرهیز و پیام به صورت نهفته، پنهان و غیر مستقیم استفاده شود.

این استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه بازی های رایانه ای در پایان از جمله راهکارهای مقابله با این بازی های رایانه ای را شناخت دقیق ابعاد این پدیده، آگاهی بخشی و بصیرت، رده بندی، عبور از انفعال به فعالیت و تولید مبتنی بر فرهنگ اسلامی ایرانی دانست

پست قبلی

موانع عدم اشاعه بازی‌های آموزشی

پست‌ بعدی

شخصیت‌های اغواگرانه با توانایی‌های مردانه

پست‌ بعدی
شخصیت‌های اغواگرانه با توانایی‌های مردانه

شخصیت‌های اغواگرانه با توانایی‌های مردانه

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • پرطرفدار
  • دیدگاه‌ها
  • اخیرا
شباهت مغز انسان به رایانه

شباهت مغز انسان به رایانه

04 مرداد 1395
بازی خانه سبز

بازی معمایی و داستانی «خانه سبز» در سبک اشیاء پنهان

11 دی 1401
دستپخت تازه یوبی‌سافت در دوران طلایی اسلام با Assassin's Creed Mirage

دستپخت تازه یوبی‌سافت در دوران طلایی اسلام با Assassin’s Creed Mirage

18 تیر 1402
تولید بازی «نبرد دیگر» به اتمام رسید

تولید بازی «نبرد دیگر» به اتمام رسید

03 خرداد 1402
بازی راز روشن

بازی راز روشن

1
سلسله گفت‌وگوهای صریح و دقیق با محوریت بازی‌های ویدیوئی

سلسله گفت‌وگوهای صریح و دقیق با محوریت بازی‌های ویدیوئی

1
نینتندو تایید کرد که در E3 ۲۰۲۳ شرکت نخواهد کرد

نینتندو تایید کرد که در E3 ۲۰۲۳ شرکت نخواهد کرد

1
ایکس باکس به طور رسمی عدم حضور در سالن نمایشگاه E3 2023 را تایید کرد

ایکس باکس به طور رسمی عدم حضور در سالن نمایشگاه E3 2023 را تایید کرد

1
نرم‌افزار ایران مقتدر

معرفی دو نرم‌افزار با موضوع پیشرفت کشور

19 بهمن 1402
واکنش توسعه‌دهندگان به طرح قیمت‌گذاری جدید یونیتی

واکنش توسعه‌دهندگان به طرح قیمت‌گذاری جدید یونیتی

27 شهریور 1402
قیمت و تاریخ عرضه کنترلر اکسس اعلام شد

قیمت و تاریخ عرضه کنترلر اکسس اعلام شد

26 تیر 1402
دستپخت تازه یوبی‌سافت در دوران طلایی اسلام با Assassin's Creed Mirage

دستپخت تازه یوبی‌سافت در دوران طلایی اسلام با Assassin’s Creed Mirage

18 تیر 1402

پیوندها

  • تماس با ما
  • سازمان فضای مجازی سراج
  • مجله تخصصی بازی بان
  • شتاب (شبکه توسعه دهندگان اپلیکیشن و بازی)

محصولات

  • سرافرازان
  • بازی قرآنی (یادگیری متفاوت قرآن)
  • پیربابا
  • واقعیت افزوده دستاوردهای ملی ایران
  • خانه سبز

دنبال کنید

ویراستیایمیلآپارات

© ۱۴۰۲ کلیه حقوق برای سراج گیم محفوظ می‌باشد.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • بازی‌های تلفن همراه
    • بازی‌های رایانه‌ای
    • رویداد و نمایشگاه
    • کنسول‌ها
    • مجلات و نشریات
  • دانشنامه
    • مقالات
    • پژوهش
    • سبک بازی
  • نقد بازی
  • توصیه بازی

© ۱۴۰۲ کلیه حقوق برای سراج گیم محفوظ می‌باشد.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم

افزودن لیست پخش جدید