مهدی حق وردی استاد دانشگاه و پژوهشگر بازی های رایانه ای در نشست تخصصی تخصصی تکنولوژی تبلیغ که با موضوع تهدیدات و فرصت های بازی های رایانه ای در تبلیغ دین در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار گردید تصریح کرد: کمپانی های بزرگ سازنده بازی های رایانه ای این ابزار موثر را در راستای سیاست های امریکایی طراحی، تبلیغ و اجرا می کنند و صیهونیست ها در پشت پرده تولید این بازی ها قرار دارند.
وی با اشاره به این که این بازی ها با القای ترس از مسلمانان کاربر را به جنگ علیه آنان ترویج می کند افزود: پیش بینی و القای ترس از مسلمانان نه تنها تصادفی نبوده بلکه از سیاست های بنیادین نظام سلطه به خصوص آمریکا سرچشمه می گیرد.
استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه بازی های رایانه ای گفت: اصل پیام دین ثابت و دارای اصالت است اما آنچه تغییر می کند ابزار و روش های بیان و تبلیغ است.
وی با اشاره به این که صنعت بازی های رایانه ای علیرغم تأخیر در زمان شروع، جلوتر از صنعت سینما حرکت کرده است ادامه داد: بازهای رایانه ای از لحاظ اقتصادی سود و فروش و از نظر میزان وقت و زمان تأثیرگذاری، رتبه برتری نسبت به سینما دارد.
حق وردی صنعت سینما را یک صنعت یک سویه معرفی کرد و افزود: در بازی های رایانه ای گرافیک و چالش حل مسئله به هیچ وجه قابل قیاس با صنعت سینما نیست و تأثیر گذاری آن به مراتب بیشتر از صنعت سینما بوده است.
حق وردی خاطر نشان کرد: الگوسازی از بازی های رایانه ای باعث بروز مشکلاتی در ساحت فرهنگ مانند حجاب شده است و حضور فعال مبلغان دینی در داخل کشور در این حوزه می تواند رسانه بازی را به یک رسانه دینی تبدیل و از سوی دیگر از افراط و تفریط ها و انحرافات در این حوزه جلوگیری کند.
وی با ابراز تأسف در مورد عدم فعالیت در حیطه تصویر سازی و نمادسازی دینی به منظور القاء غیر مستقیم مفاهیم دین افزود: به منظور افزایش اثر بخشی پیام دینی در رسانه بازی های رایانه ای باید از بیان مستقیم پرهیز و پیام به صورت نهفته، پنهان و غیر مستقیم استفاده شود.
این استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه بازی های رایانه ای در پایان از جمله راهکارهای مقابله با این بازی های رایانه ای را شناخت دقیق ابعاد این پدیده، آگاهی بخشی و بصیرت، رده بندی، عبور از انفعال به فعالیت و تولید مبتنی بر فرهنگ اسلامی ایرانی دانست