در اين گزارش، مجموع درآمد جهاني از صنعت بازيهاي رايانهاي در سال 2013 ميلادي معادل 70.4 ميليارد دلار برآورد شده است که نسبت به سال 2012 حدود 6 درصد رشد داشته است. همچنين در اين گزارش جمعيت بازيکنان در سطح جهان حدود يک ميليارد و دويست ميليون نفر تخمين زده شده است. بيشترين سهم درآمدي متعلق به منطقه آسيا-اقيانوسيه است که 36 درصد از کل درآمد جهاني صنعت گيم (معادل 25.1 ميليارد دلار) را به خود اختصاص داده و کمترين سهم درآمدي متعلق به آمريکاي لاتين با 4 درصد از کل درآمد (معادل 3 ميليارد دلار) ميباشد. البته سهم خاورميانه و آفريقا بدليل ناچيز بودن به همراه اروپا محاسبه شده است. اما آسيا-اقيانوسيه و آمريکاي لاتين به يک اندازه بيشترين رشد درآمدي را با 11 درصد رشد مثبت در اين عرصه داشتهاند و آمريکاي شمالي با 2 درصد رشد منفي کمترين رشد درآمدي را داشته است.
از کل درآمد 70 ميليارد دلاري صنعت بازيهاي رايانهاي در سال 2013، تقريبا نيمي از آن (43 درصد) معادل 30.6 ميليارد دلار، درآمدي است که توسط بازيهاي کنسولي بدست آمده، اگرچه که رشد اين درآمد هنگفت نسبت به سال 2012، يک درصد کاهش يافته است. در اين گزارش، پس از بازيهاي کنسولي، بازيهاي آنلاين بزرگ چند نفره، بيشترين سهم درآمدي را در بين انواع بازيهاي رايانهاي کسب کرده است و همچنين با رشد قابل توجه 14 درصدي نسبت به سال 2012 روبرو است. بيشترين رشد درآمدي نسبت به سال 2012، در بين انواع بازيها، متعلق به بازيهاي موبايلي است که 35 درصد و معادل 18 درصد (12.3 ميليارد دلار) درآمد جهاني کسب شده در سال 2013 ميباشد. بيشترين رشد منفي درآمدي (7- درصد) نسبت به سال 2012، در بين انواع بازيها متعلق به بازيهاي رايانه شخصي است که فقط سهم 6 ميليارد دلاري از بازار جهاني را به خود اختصاص داده است. براساس اين گزارش، کسب درآمد توسط بازيهاي اجتماعي نيز دچار افول شده است. به قصد جمعبندي و براساس گزارشهاي مکمل ميتوان گفت که مخاطبان جهاني وارد مرحله جديدي از مصرف بازيهاي ديجيتال شدهاند که از آن ميتوان به نام «خيزش بازيهاي اينترنتي همراه» ياد کرد و در اين خيزش ظاهرا کشورهاي آسيايي مانند چين، ژاپن و کره جنوبي پيشتاز هستند و زيرکانه درصدد استفاده از اين ظرفيت و فرصت جهاني ميباشند.