مرکز بازی و سرگرمی سراج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • بازی‌های تلفن همراه
    • بازی‌های رایانه‌ای
    • رویداد و نمایشگاه
    • کنسول‌ها
    • مجلات و نشریات
  • دانشنامه
    • مقالات
    • پژوهش
    • سبک بازی
  • نقد بازی
  • توصیه بازی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • بازی‌های تلفن همراه
    • بازی‌های رایانه‌ای
    • رویداد و نمایشگاه
    • کنسول‌ها
    • مجلات و نشریات
  • دانشنامه
    • مقالات
    • پژوهش
    • سبک بازی
  • نقد بازی
  • توصیه بازی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مرکز بازی و سرگرمی سراج
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

تجزيه و تحليل بازار جهانی بازيهای رايانه ای

09 آذر 1393
در اخبار
صفحه اصلی اخبار
0
بازدیدها
اشتراک‌گذاری با ایمیلاشتراک‌گذاری در لینکدیناشتراک‌گذاری در توییتر

در اين گزارش، مجموع درآمد جهاني از صنعت بازي‌هاي رايانه‌اي در سال 2013 ميلادي معادل 70.4 ميليارد دلار برآورد شده است که نسبت به سال 2012 حدود 6 درصد رشد داشته است. همچنين در اين گزارش جمعيت بازيکنان در سطح جهان حدود يک ميليارد و دويست ميليون نفر تخمين زده شده است. بيشترين سهم درآمدي متعلق به منطقه آسيا-اقيانوسيه است که 36 درصد از کل درآمد جهاني صنعت گيم (معادل 25.1 ميليارد دلار) را به خود اختصاص داده و کمترين سهم درآمدي متعلق به آمريکاي لاتين با 4 درصد از کل درآمد (معادل 3 ميليارد دلار) مي‌باشد. البته سهم خاورميانه و آفريقا بدليل ناچيز بودن به همراه اروپا محاسبه شده است. اما آسيا-اقيانوسيه و آمريکاي لاتين به يک اندازه بيشترين رشد درآمدي را با 11 درصد رشد مثبت در اين عرصه داشته‌اند و آمريکاي شمالي با 2 درصد رشد منفي کمترين رشد درآمدي را داشته است.

از کل درآمد 70 ميليارد دلاري صنعت بازي‌هاي رايانه‌اي در سال 2013، تقريبا نيمي از آن (43 درصد) معادل 30.6 ميليارد دلار، درآمدي است که توسط بازي‌هاي کنسولي بدست آمده، اگرچه که رشد اين درآمد هنگفت نسبت به سال 2012، يک درصد کاهش يافته است. در اين گزارش، پس از بازي‌هاي کنسولي، بازي‌هاي آنلاين بزرگ چند نفره، بيشترين سهم درآمدي را در بين انواع بازي‌هاي رايانه‌اي کسب کرده‌ است و همچنين با رشد قابل توجه 14 درصدي نسبت به سال 2012 روبرو است. بيشترين رشد درآمدي نسبت به سال 2012، در بين انواع بازي‌ها، متعلق به بازي‌هاي موبايلي است که 35 درصد و معادل 18 درصد (12.3 ميليارد دلار) درآمد جهاني کسب شده در سال 2013 مي‌باشد. بيشترين رشد منفي درآمدي (7- درصد) نسبت به سال 2012، در بين انواع بازي‌ها متعلق به بازي‌هاي رايانه شخصي است که فقط سهم 6 ميليارد دلاري از بازار جهاني را به خود اختصاص داده است. براساس اين گزارش، کسب درآمد توسط بازي‌هاي اجتماعي  نيز دچار افول شده است. به قصد جمع‌بندي و براساس گزارش‌هاي مکمل مي‌توان گفت که مخاطبان جهاني  وارد مرحله جديدي از مصرف بازي‌هاي ديجيتال شده‌اند که از آن مي‌توان  به نام «خيزش بازي‌هاي اينترنتي همراه» ياد کرد و در اين خيزش ظاهرا کشور‌هاي آسيايي مانند چين، ژاپن و کره جنوبي پيشتاز هستند  و زيرکانه درصدد استفاده از اين ظرفيت و فرصت جهاني مي‌باشند.

پست قبلی

بازی صلیل الصوارم، ابزار جذب بازیکنان ساده لوح

پست‌ بعدی

رشد‌‌ ارزش بیت کوین د‌‌ر معاملات مجازی بازی‌های رایانه‌ای

پست‌ بعدی
رشد‌‌ ارزش بیت کوین د‌‌ر معاملات مجازی بازی‌های رایانه‌ای

رشد‌‌ ارزش بیت کوین د‌‌ر معاملات مجازی بازی‌های رایانه‌ای

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • پرطرفدار
  • دیدگاه‌ها
  • اخیرا
شباهت مغز انسان به رایانه

شباهت مغز انسان به رایانه

04 مرداد 1395
بازی خانه سبز

بازی معمایی و داستانی «خانه سبز» در سبک اشیاء پنهان

11 دی 1401
دستپخت تازه یوبی‌سافت در دوران طلایی اسلام با Assassin's Creed Mirage

دستپخت تازه یوبی‌سافت در دوران طلایی اسلام با Assassin’s Creed Mirage

18 تیر 1402
تولید بازی «نبرد دیگر» به اتمام رسید

تولید بازی «نبرد دیگر» به اتمام رسید

03 خرداد 1402
بازی راز روشن

بازی راز روشن

1
سلسله گفت‌وگوهای صریح و دقیق با محوریت بازی‌های ویدیوئی

سلسله گفت‌وگوهای صریح و دقیق با محوریت بازی‌های ویدیوئی

1
نینتندو تایید کرد که در E3 ۲۰۲۳ شرکت نخواهد کرد

نینتندو تایید کرد که در E3 ۲۰۲۳ شرکت نخواهد کرد

1
ایکس باکس به طور رسمی عدم حضور در سالن نمایشگاه E3 2023 را تایید کرد

ایکس باکس به طور رسمی عدم حضور در سالن نمایشگاه E3 2023 را تایید کرد

1
نرم‌افزار ایران مقتدر

معرفی دو نرم‌افزار با موضوع پیشرفت کشور

19 بهمن 1402
واکنش توسعه‌دهندگان به طرح قیمت‌گذاری جدید یونیتی

واکنش توسعه‌دهندگان به طرح قیمت‌گذاری جدید یونیتی

27 شهریور 1402
قیمت و تاریخ عرضه کنترلر اکسس اعلام شد

قیمت و تاریخ عرضه کنترلر اکسس اعلام شد

26 تیر 1402
دستپخت تازه یوبی‌سافت در دوران طلایی اسلام با Assassin's Creed Mirage

دستپخت تازه یوبی‌سافت در دوران طلایی اسلام با Assassin’s Creed Mirage

18 تیر 1402

پیوندها

  • تماس با ما
  • سازمان فضای مجازی سراج
  • مجله تخصصی بازی بان
  • شتاب (شبکه توسعه دهندگان اپلیکیشن و بازی)

محصولات

  • سرافرازان
  • بازی قرآنی (یادگیری متفاوت قرآن)
  • پیربابا
  • واقعیت افزوده دستاوردهای ملی ایران
  • خانه سبز

دنبال کنید

ویراستیایمیلآپارات

© ۱۴۰۲ کلیه حقوق برای سراج گیم محفوظ می‌باشد.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • بازی‌های تلفن همراه
    • بازی‌های رایانه‌ای
    • رویداد و نمایشگاه
    • کنسول‌ها
    • مجلات و نشریات
  • دانشنامه
    • مقالات
    • پژوهش
    • سبک بازی
  • نقد بازی
  • توصیه بازی

© ۱۴۰۲ کلیه حقوق برای سراج گیم محفوظ می‌باشد.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم

افزودن لیست پخش جدید