به نقل از وبسایت پیسی گیمر، از همان زمان که سونی از یک بز مرده برای تبلیغ خدای جنگ ۲ استفاده کرد، دوران شیرین کاریهای بازاریابی بازیهای ویدیویی رو به زوال است، اما در اینجا حداقل یک عملکرد دیگر از بلیزارد مشاهده میشود: توسعهدهنده دیابلو ۴ فضای داخلی یک کلیسای جامع فرانسوی را با تصاویری از نبرد بازی با لیلیت ملکه سوکوبی (Succubi)، پوشش داده است.
کلیسای جامع مورد بحث Chapelle des Jésuites (نمایشگاه یسوعیان) در کامبری است، کلیسایی به سبک باروک قرن هفدهمی در شمال فرانسه. بنا به گفته بلیزارد، این ساختمان تقدسزدایی شده است، به این معنی که به طور رسمی یک مکان مقدس نیست. با این حال، این یک بنای تاریخی است، بنابراین اگر میپرسید که آیا بلیزارد واقعاً «پنج کلاس شخصیت از دیابلو ۴ را در برخورد با قدرتهای شیطانی» در فضای داخلی کلیسا نقاشی کرده است یا خیر، اینطور نیست. در مجموع ۲۰ نقاشی روی بوم انجام شد و سپس بر روی سقف، گنبد و دیوار پشت کلیسای جامع نصب شد.
به گفته بلیزارد، مجموع این آثار شامل یک نقاشی دیواری ۱۶۰ فوتی (تقریباً ۴۸ متر) است و نقاشی آن ۳۰ روز طول کشیده است. آنها توسط تیمی به رهبری هنرمند آدام میلر تکمیل شدند، که میگوید پروژه تا حدودی به او علاقهمند بود زیرا «مقیاس و سرعت آن کمی دیوانهکننده به نظر میرسید». هنری هابسون که کارگردانی ویدیوی art installation تعبیه شده در بالا را بر عهده داشت، نتیجه را فضایی کلاسیک توصیف کرد که توسط تصاویر میلر از جهان دیابلو «فاسد» شده بود.
دیدگاه نویسنده خبر در پیسی گیمر:
این نقاشیهای دیواری احتمالاً با نقاشیهای موجود در نمازخانه کلیسا، تصاویری از زندگی مسیح توسط نقاش فلاندری، آرنولد دووئز، مطابقت ندارند، اما من واقعاً نمیگویم که فضا خراب شده است، حداقل نه به دلیل محتوای شیطانی اثر هنری. به عنوان یک نمونه، آخرین داوری یان ون ایک از دهه ۱۴۴۰ بسیار وحشتناکتر از این نقاشیهای مفهومی هنری است: انبوهی از اجساد را نشان میدهد که توسط شیاطین سوراخ شده و از هم جدا میشوند و به گفته The Met، ممکن است این نقش را داشته باشد: «درهای خیمه یا زیارتگاه».
با این حال، تصور میکنم اگر بلیزارد در دهه ۹۰ (زمانی که هراس شیطانی عضله بیشتری داشت)، در کلیسای جامع فرانسوی برای اهداف بازاریابی دیابلو ۱ چنین کاری میکرد به صلیب کشیده میشد. (من فقط این موضوع را فرض میکنم که عبارت «اما آنها با شیاطین میجنگند» نمیتوانست محافظان اخلاقی آن زمان را تحت تأثیر قرار دهد.) امروز گمان میکنم که هر گونه بحث در مورد شیرین کاری مربوط به سلیقه باشد.