با توجه به رشد تولید و مصرف بازیهای دیجیتال در سالهای اخیر و برآورد 42 میلیون نفری بازیکنان بازیهای دیجیتال تا سال 1400 (توسط مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال) توجه هوشمندانه به شئون مختلف اکوسیستم بازیهای دیجیتال از مرحله تولید تا مرحله مصرف حائز اهمیت خواهد بود و هوشیاری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برای حضور موثر در این صحنه حساس، جدی و نقش آفرین در زندگی کودکان، نوجوانان و جوانان نسل جدید، غیر قابل انکار می باشد.
بالابردن آگاهی های لازم در خصوص مواجهه با سرگرمی نوین بازیهای دیجیتال که خاستگاه هنری، صنعتی و رسانه ای دارد از دیگر موارد قابل اهمیتی است که تاکنون با عنوان سواد بازیهای دیجیتال در سطح کشور و با همت روزافزون سازمان سراج و دیگر نهادهای متولی در گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است. هر چند با توجه به پیشرفت های چشمگیر و سریع حوزه بازیهای دیجیتال و لزوم آگاهی مدرسین این حوزه، وجود نشریه ای مکتوب و مورق می تواند در بالابردن سطح سواد مدرسین این حوزه تأثیر بیشتری داشته باشد.
اما از سویی دیگر شناسایی و جمع آوری شبکه ای از فعالان محتوایی در حوزه بازیهای دیجیتال که یکی از آمال و اهداف ایجاد زیر ساخت مناسب برای تولید و شکل گیری بازی سازی طراز انقلاب اسلامی است نیز یکی دیگر از مواردی است که در حال حاضر دارای شبکه ی تشکیلاتی مناسبی نمی باشد و افراد فعال در این حوزه به صورت جزیره ای وارد عمل شده اند.
#بازی_بان در تلاش است تا آن زمینه از رشته مطالعات بازی که مغفول مانده را احیا کرده و ادبیات جدیدی را به این حوزه وارد کند.
شماره اول این نشریه را می توانید از لینک زیر بصورت مستقیم دانلود کنید:
دریافت با حجم ۱۶ مگ
baziban1Low
کانال شبکه #بازی_یاران در پیامرسان بله: