این روزها بازی های کامپیوتری دوباره در مرکز توجه قرار گرفته اند و این موضوع به تولد حوزه ای که هم اکنون به عنوان “بازی شناسی” مطرح است، منجر شده است. دیگر باید “بازی” را به عنوان یک حوزه مطالعاتی مهم – چه نزد انسان شناس ها و چه برای دانشمندان حوزه علوم سیاسی – در نظر گرفت چرا که بازی ها جهان بینی، روابط و هویت اجتماعی را شکل می دهند و در حقیقت در پدیده های سلطه فرهنگی و مقاومت فرهنگی نقش به سزایی دارند. آنها در نهایت به شکل گیری انواع جدیدی از بسیج دسته جمعی و اقدامات گروهی منجر می شوند و بنابراین باید به عنوان محصولی فرهنگی در نظر گرفته شوند. ویت سیسلر، از محققان حوزه “بازی شناسی” در گفت وگو با نشریه Religioscope نکات مهمی را درباره مذهب و دیگر مواردی که بر نوع بازی های کامپیوتری در جهان اسلام و خاورمیانه نقش دارند، مطرح کرده است. او از پژوهشگران مرکز مطالعات بین المللی و تطبیقی دانشگاه نورث وسترن شیکاگوست.
منبع : nahad