پس از تولید فیلم هایی همچون جنگ جهانی زامبی جریان رسانه ای با محوریت مردگان متحرک قوت گرفت که حول محور رستاخیز و آخرالزمان مسلمانان را به عنوان زامبی معرفی میکند.اساس جریان فکری پشت پرده اینگونه تولیدات معرفی مسلمانان در قالب زامبی ها به عنوان یک موجود مرده که نه قوه تعقل و نه احساسات دارد ؛میباشد.در واقع زامبی تجسمی از مسلمانان هست که در سایه حضور آنها در جهان نمی شود زندگی آرام و پر نشاطی را داشت،آنها در واقع مردگانی متحرک هستند که با آنها نمی شود تعامل کرد بلکه تنها راه شکست آنها کشتن و قتل عام آنهاست.نکته اساسی این تولیدات که تلویحا مسلمانان را زامبی معرفی می کند نوع پوشش زامبی هاست که در بازی های مختلف آن ها را مشاهده می کنیم.
نتایج جستارهای گوگل نشان می دهد که از اکتبر 2010 میزان جستجوی کلمه زامبی رشد قابل توجهی داشته است.جالب است که بدانیم سریال پیاده روی مردگان که شاید بتوان نتایجی تطبیقی با فاجعه منا برای آن در نظر گرفت در اکتبر 2010 به نمایش گذاشته شد.
همانطور که مشاهده می شود بیشترین جستجوی های مرتبط با کلمه زامبی متعلق به بازی های رایانه ای می باشد.بازی های رایانه ای بواسطه ایجاد نقش فعال برای کاربر زمینه مناسبی برای القای جریان های فکری فرهنگی را فراهم می کند.بر همین اساس که بازی های جدیدی با محوریت رستاخیز مردگان با ادبیات آخرالزمانی در حال ساخت و انتشار است.یکی از جدیدترین این بازی ها،بازی “پیاده روی مردگان” است که شباهت زیادی با سریال “پیاده روی مردگان” دارد که قسمت دوم این بازی مارس 2016 منتشر می شود.
نقش بی بدیل و تعاملی بازی های رایانه ای سبب گردیده تا جریان های فکری در غرب نه تنها از بازی به عنوان انتقال دهنده مفاهیم استفاده کنند بلکه اهتمام ویژه ای برای تغییر نظام آموزشی خود براساس مکانیزم بازی نیز داشته باشند؛امری که هنوز در کشور ما بصورت ابزاری موثر و راهبردی مورد توجه قرار نگرفته است بدین ترتیب است که سالانه محتوای مورد نظر رسانه ای به صورت توده ای عظیم از تولیدات روانه بازار گردیده و پس از کسب سود تجاری ،اثر فکری و فرهنگی را بر جان جامعه مخاطب می نشانند.