شرکت سوني به تحقيق، ساخت و فروش سخت افزار و نرم افزار براي سيستم کنسولي بازيهاي رايانهاي اشتغال دارد. کارکنان اين شرکت در 50 کشور دنيا بالغ بر 8000 نفر است. اين شرکت تا به حال، در سراسر جهان بيش از 400 ميليون دستگاه از کنسول بازي پلياستيشن فروخته است.
شرکت سوني اخيرا تبليغي را از طريق سايت يوتيوب1 به صورت رسمي منتشر کرده که باعث ايجاد مباحثاتي در رسانهها شده است. در اين تبليغ، پزشک زني به نام «دکتر گريس پاول2» به طور تکه تکه الفاظ را ادا ميکند و به نظر ميرسد که او در حال صحبت کردن درباره «خودارضايي3» است. اين ابهام تا زماني ادامه مييابد که او «پي اس ويتا4» را از روي ميز بر ميدارد و با آن بازي ميکند. در اين هنگام مخاطبان متوجه ميشوند که او در تمام اين مدت درباره نسخه جديد اين کنسول بازي و قابليت تازه آن صحبت ميکرده است.
اين تبليغ آشکارا نوجوانان پسر را مخاطب هدف خود قرار داده است. نوجواناني که به دليل محدوديتهايي که والدين آنها براي ايشان ايجاد کردهاند نميتوانند به راحتي با کنسول «پلي استيشن4» خود بازي کنند. اين پي اس ويتاي جديد ميتواند به «پي اس4» متصل شده و بازي کردن را جلوي تلويزيون بزرگ اتاق پذيرايي به مکان شخصي نوجوان منتقل کند، بدون اينکه هيچ افتي در کيفيت بازي کردن او اتفاق افتد.
تبليغ جديد سوني، نماهايي نزديک از دهان و صورت يک پزشک زن اغواگر را نمايش ميدهد که انگار، مخاطبان را به خودارضايي بيشتر تشويق ميکند. مجادلههايي در برخي از رسانهها پس از انتشار اين تبليغ صورت گرفت که حاکي از آن بود که در بخش عظيمي از صنعت گيم در دنيا، زنان به مثابه يک «کالاي جنسي» نگريسته ميشوند که فقط در ميزان فروش بازيها تاثير گذار هستند. اين اولين بار نيست که شرکت سوني و ديگر شرکتهاي مرتبط با صنعت بازيهاي رايانهاي، تبليغاتي را تهيه ميکنند که در آن زنان نقشي به جز برآورنده روياهاي جنسي بازيکنان مرد ندارند.