وي در کنفرانس «بياماُ کپيتال مارکتس 2014»3 اعلام کرد افرادي که در قسمتهاي از محتواي بازي، محتوايي آسيبرسان و يا توهينآميز مييابند، مسئله خيلي ساده است، اين بازي را نخرند.
شکايتي از طرف زناني که سابقه آزار جنسي و خشونت در صنعت روابط جنسي داشتهاند، بيان ميکند که «جيتياي 5»4، بازي ترساندن، کشتن و خشونتهاي وحشتناک نسبت به زنان است و با انگيختگي جنسي و خشونت ارتباط دارد. اين شکايت توانست 50000 (پنجاه هزار) امضا جمع کند و در نهايت به فروشگاههاي «تارگت5» و «کي-مارت6» استراليا رسيد تا آنجا که اين دو فروشگاه بازي را از قفسههايشان جمع کردند.
اسلاتوف گفته است که “اگر شما بازي «جيتياي5» را دوست نداريد و براي شما اهانت آميز به نظر ميآيد. راه حل آن واقعا ساده است، آن را نخريد.”
در اين بازي، بازيکن ميتواند با فاحشهها، رابطه جنسي داشته باشد و سپس آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده و بکشد. همچنين اين بازي، اجازه اعمال خشونت نسبت به اغلب کاراکترهاي داخل بازي را ميدهد.
اسلاتوف بيان کرده که اين شکايت و نتايج آن منجر به نقض آزادي بيان ميشود. او ادامه داده است: يک فرد يا گروهي از مردم نبايد بتوانند براي ميليونها نفر تصميم بگيرند و اگر اين رويه ادامه پيدا کند، هيچيک از مردم قادر نخواهند بود که اين بازي را خريداري کنند. او گفته است که اگر کسي آزادي بيان را سرکوب کند، بسيار خطرناک و نزديک شدن به شيب لغزندهاي رو به سقوط است!
1. Take-Two
2. Karl Slatoff
3. BMO Capital Markets
4. Grand Theft Auto V
5. Target
6. K-Mart