مرکز بازی و سرگرمی سراج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • بازی‌های تلفن همراه
    • بازی‌های رایانه‌ای
    • رویداد و نمایشگاه
    • کنسول‌ها
    • مجلات و نشریات
  • دانشنامه
    • مقالات
    • پژوهش
    • سبک بازی
  • نقد بازی
  • توصیه بازی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • بازی‌های تلفن همراه
    • بازی‌های رایانه‌ای
    • رویداد و نمایشگاه
    • کنسول‌ها
    • مجلات و نشریات
  • دانشنامه
    • مقالات
    • پژوهش
    • سبک بازی
  • نقد بازی
  • توصیه بازی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مرکز بازی و سرگرمی سراج
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

شارون، جادوگر بازیهای رایانه ای

25 شهریور 1393
در مقالات
صفحه اصلی دانشنامه مقالات
7
بازدیدها
اشتراک‌گذاری با ایمیلاشتراک‌گذاری در لینکدیناشتراک‌گذاری در توییتر

امروزه يهوديان صهيونيست و وابسته به رژيم صهيونيستي توانسته اند سهم بزرگي از صنعت بازيهاي رايانه‌اي در دنيا را به خود اختصاص دهند. آنها با خريد شرکتهاي مختلف و يا ساخت بازيهاي موفق توانسته اند خود را به عنوان بازي‌سازاني معتبر معرفي کنند. آنها سعي مي کنند در بازيهايشان گرايشات مذهبي و سياسي خاص خودشان را مطرح کنند و از اين نظر است که بازيهاي ساخته شده آنها حائز اهميت مي شود چرا که آنها با داشتن تجربه ساخت بازيهاي موفق و همچنين سرمايه گذاريهاي کلان به راحتي مي توانند بازيهاي رايانه اي با کيفيت توليد کنند.

شرکتها و افراد شاخص و معتبري در صنعت بازي‌سازي رژيم اشغالگر قدس وجود دارند که هر کدام از آنها توانسته اند بازيهاي موفقي از حيث تجاري را در اين چند سال اخير طراحي و به بازار عرضه کنند. افرادي نظير «کن لوين1»، «مايک جرت2» و «آدد شارون3». در ميان تمامي اين افراد شارون يکي از تاثير گذارترين بازي‌سازان يهودي در صنعت بازي‌سازي رژيم اشغالگر قدس است. او توانسته به کمک تجربه و دانش فوق العاده خود بازيهاي جذابي را طراحي کند و يا در پروژه هاي مختلف بازي‌سازي شرکت داشته باشد.

شارون دهم آپريل 1977 در شهر تل آويو4 واقع در سرزمين‌هاي اشغالي به دنيا آمد. او تحصيلات دانشگاهي اش را در رشته هاي فيزيک و علوم کامپيوتر، در دانشگاه تل آويو گذراند و يک مدرک دانشگاهي نيز در رشته «ام بي اي5» از تکنيون6 (بنياد تکنولوژي اسرائيل) دريافت کرد. شارون همچنين تعليمات نظامي و آموزش خلباني هم ديده و در نيروي هوايي ارتش رژيم اشغالگر قدس نيز خدمت کرده است، همچنين در دوره آموزشي ارسال پيامهاي راديويي هنگام جنگ نيز حضور داشته است. اولين تلاش شارون براي ورود به بازيهاي رايانه‌اي در شرکت بازي‌سازي اسرائيلي «ماجورم7»  بود که در اين شرکت يک بازي استراتژيک آنلاين به نام «باليوم7»  را طراحي کرد. باليوم درباره جنگ فرضي در حاشيه مناطق اشغالي بر عليه اعراب بود که شارون توانست به خوبي اين بازي را طراحي کند. موفقيت او در اين بازي باعث شد که به فعاليتهايش در ارتش رژيم اشغالگر قدس خاتمه دهد و در سال 2007 به همراه «يوري فينک8» طراح کتابهاي کميک اسرائيلي، شرکت بازي‌سازي خودش را به نام «کربومايت گيمز9» تاسيس کرد.

شارون در اين شرکت شروع به بازسازي بازيهاي موفق ديگر شرکت هاي معتبر همانند «سيرا10»  کرد. از جمله بازيهايي که شارون در طراحي آنها نقش بسزايي داشته مي توان به دو بازي «ليجر سوييت لري11»  و «مانکي آيلند12» اشاره کرد. هر دو بازي داراي شوخي هاي زننده و داراي محتواي شديد مسائل جنسي بودند. بازي لري درباره مردي بود که به دنبال پيدا کردن دوست دختر و داشتن رابطه جنسي در شهر پرسه مي‌زد و بازيکن مي بايست به او در اين راه کمک مي کرد. بازي به خاطر داشتن محتواي جنسي و وجود شوخي هاي خاص، توانست مخاطبان بسياري را بدست آورد و به نمونه پرمخاطبي در اين سبک بازي تبديل شود. موفقيت اين بازي در آن حد بود که شرکت سيرا نسخه دوم و سوم اين بازي را هم زير نظر شارون طراحي و به بازار عرضه کرد.

اما بازي ديگر يعني مانکي آيلند تبديل به يکي از پر مخاطب ترين بازي هاي ماجراجويي شد و توانست سبک ماجرايي را در بازيهاي رايانه اي به طور خاص مطرح کند. شارون در شرکت خودش هم به ساخت و طراحي داستان بازيهاي ماجرايي مي پرداخت و از اين رو توانايي خاصي در داستان پردازي و طراحي کاراکترهاي بازيها دارد. همچون ديگر آثارش، در اين بازي نيز شوخي هاي زننده متعددي وجود داشت. شارون در کنار طراحي بازيهاي خودش و يا کمک به طراحي داستان و کاراکترهاي بازيهاي ديگر شرکتها، به حمايت مالي از بازيهاي خاص نيز مي پردازد. به طور مثال شارون از بازي«نانسي درو13» در طي «کيک استارتر14» (کمپين گرفتن حمايت مالي) از اين بازي حمايت مالي کرده است. فعاليت هاي مختلف شارون و سابقه اش باعث شد تا رياست بخش اسرائيل «سازمان بين المللي طراحان بازيهاي رايانه اي»  به او سپرده شود. اين سازمان به آموزش بازي‌سازان مي پردازد و سعي مي‌کند تا دانش و تکنولوژي هاي اين صنعت را به صورت بين المللي در اختيار کاربران مختلف قرار دهد. شارون در حال حاضر در دانشگاه «شنکار15» در سمت استاد به آموزش ساخت بازيهاي رايانه اي مشغول است. همچنين وي در سالهاي اخير تلاشهاي فراواني براي ساخت، آموزش و حمايت بازي‌سازان اسرائيلي داشته و به خاطر طراحي‌هايش به جادوگر بازيهاي رايانه اي در رژيم اشغالگر قدس ملقب شده است.

———————————————————————————————————————————————–

1. Ken Levin

2. Mike Jaret

3. Oded Sharon

4. Tel Aviv

5. MBA

6. Technion

7. Majorem

8. Balleium

9. Uri Fink

10. Corbomite Games

11. Sierra

12. Leisure Suit Larry

13. Monkey Island

14. Nancy Drew

15. Kick Starter

16. Shenkar

برچسب ها: اثرگذاران صنعت بازی سازیشارون
پست قبلی

فعالیت فشرده سازمان «گیم آی اس»

پست‌ بعدی

رشد و گسترش ژورنالیسم بازی در ایران

پست‌ بعدی
رشد و گسترش ژورنالیسم بازی در ایران

رشد و گسترش ژورنالیسم بازی در ایران

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • پرطرفدار
  • دیدگاه‌ها
  • اخیرا
شباهت مغز انسان به رایانه

شباهت مغز انسان به رایانه

04 مرداد 1395
بازی خانه سبز

بازی معمایی و داستانی «خانه سبز» در سبک اشیاء پنهان

11 دی 1401
دستپخت تازه یوبی‌سافت در دوران طلایی اسلام با Assassin's Creed Mirage

دستپخت تازه یوبی‌سافت در دوران طلایی اسلام با Assassin’s Creed Mirage

18 تیر 1402
تولید بازی «نبرد دیگر» به اتمام رسید

تولید بازی «نبرد دیگر» به اتمام رسید

03 خرداد 1402
بازی راز روشن

بازی راز روشن

1
سلسله گفت‌وگوهای صریح و دقیق با محوریت بازی‌های ویدیوئی

سلسله گفت‌وگوهای صریح و دقیق با محوریت بازی‌های ویدیوئی

1
نینتندو تایید کرد که در E3 ۲۰۲۳ شرکت نخواهد کرد

نینتندو تایید کرد که در E3 ۲۰۲۳ شرکت نخواهد کرد

1
ایکس باکس به طور رسمی عدم حضور در سالن نمایشگاه E3 2023 را تایید کرد

ایکس باکس به طور رسمی عدم حضور در سالن نمایشگاه E3 2023 را تایید کرد

1
نرم‌افزار ایران مقتدر

معرفی دو نرم‌افزار با موضوع پیشرفت کشور

19 بهمن 1402
واکنش توسعه‌دهندگان به طرح قیمت‌گذاری جدید یونیتی

واکنش توسعه‌دهندگان به طرح قیمت‌گذاری جدید یونیتی

27 شهریور 1402
قیمت و تاریخ عرضه کنترلر اکسس اعلام شد

قیمت و تاریخ عرضه کنترلر اکسس اعلام شد

26 تیر 1402
دستپخت تازه یوبی‌سافت در دوران طلایی اسلام با Assassin's Creed Mirage

دستپخت تازه یوبی‌سافت در دوران طلایی اسلام با Assassin’s Creed Mirage

18 تیر 1402

پیوندها

  • تماس با ما
  • سازمان فضای مجازی سراج
  • مجله تخصصی بازی بان
  • شتاب (شبکه توسعه دهندگان اپلیکیشن و بازی)

محصولات

  • سرافرازان
  • بازی قرآنی (یادگیری متفاوت قرآن)
  • پیربابا
  • واقعیت افزوده دستاوردهای ملی ایران
  • خانه سبز

دنبال کنید

ویراستیایمیلآپارات

© ۱۴۰۲ کلیه حقوق برای سراج گیم محفوظ می‌باشد.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • بازی‌های تلفن همراه
    • بازی‌های رایانه‌ای
    • رویداد و نمایشگاه
    • کنسول‌ها
    • مجلات و نشریات
  • دانشنامه
    • مقالات
    • پژوهش
    • سبک بازی
  • نقد بازی
  • توصیه بازی

© ۱۴۰۲ کلیه حقوق برای سراج گیم محفوظ می‌باشد.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم

افزودن لیست پخش جدید