مرکز بازی و سرگرمی سراج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • بازی‌های تلفن همراه
    • بازی‌های رایانه‌ای
    • رویداد و نمایشگاه
    • کنسول‌ها
    • مجلات و نشریات
  • دانشنامه
    • مقالات
    • پژوهش
    • سبک بازی
  • نقد بازی
  • توصیه بازی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • بازی‌های تلفن همراه
    • بازی‌های رایانه‌ای
    • رویداد و نمایشگاه
    • کنسول‌ها
    • مجلات و نشریات
  • دانشنامه
    • مقالات
    • پژوهش
    • سبک بازی
  • نقد بازی
  • توصیه بازی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مرکز بازی و سرگرمی سراج
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

بازی های رایانه ای و تاثیرات فیزیولوژیکی آن بر بدن

16 فروردین 1395
در پژوهش
صفحه اصلی دانشنامه پژوهش
2
بازدیدها
اشتراک‌گذاری با ایمیلاشتراک‌گذاری در لینکدیناشتراک‌گذاری در توییتر

تحقیقات نشان می دهد که بازی های رایانه ای نامناسب تاثیرات مخربی را بر بدن افراد می گذارد. در تحقیقی که توسط سعید قربانی و… در میان 50 نفر از بازیکنان باشگاه گیمرهای حرفه ای در تهران صورت گرفته است مشخص شده است که بازی های رایانه ای خشن موجب افزایش معنی داری در متغیرهای انگیختگی شامل فشارخون، ضربان قلب و تعداد تنفس می شود. براین اساس، میانگین تعداد تنفس در بازی های خشن قبل از بازی20.64 بوده و در حین بازی به 25.08 رسیده است؛ در حالیکه در بازی های غیر خشن میانگین تنفس، قبل از بازی 20.48 و در حین بازی 20.6می باشد. همچنین میانگین ضربان قلب تغییر محسوسی داشته است. مثلا در بازی های خشن قبل از بازی میانگین ضربان قلب 63.16 بوده و در حین بازی به 73.02 افزایش یافته است؛ در حالیکه در بازی های غیر خشن، میانگین ضربان قلب در قبل از بازی 63.04 و در حین بازی 63.03 می باشد. علاوه براین، میانگین فشار خون دیاستولیک در قبل از بازی های خشن 77.6 بوده و در حین بازی های خشن 87.09 می باشد و در بازی های غیر خشن در قبل از بازی78.5 و در حین بازی 78.7 می باشد. همچنین میانگین فشارخون سیستولیک در قبل از بازی های خشن 117.4 و در حین بازی های خشن 128.52 می باشد و در بازی های غیر خشن در قبل از بازی 118 و در حین بازی 118.2 می باشد.

 بنابراین بازی های رایانه ای خشن با افزایش انگیختگی در حین بازی و به وجود آوردن رفتارهای ضد اجتماعی و پرخاشگرانه در بازیکن می توانند نقش منفی در رشد کودکان و نوجوانانی که به طور مستمر از این بازی ها استفاده می کنند داشته باشند. همچنین روانشناسان از انگیختگی به عنوان عاملی که می تواند موجب بروز رفتارهای روانی منفی در افراد شود نام برده اند؛ زیرا این بازی ها می توانند نقش یک عامل هیجانی کاذب را ایفا کنند و بر سلامت روانی مخاطبان خود تاثیر منفی بگذارد.

منبع: نشریه حرکت -شماره 34

پست قبلی

خیزش زامبی و بازی های رایانه ای

پست‌ بعدی

تحلیل بازی انقلاب ۱۹۷۹

پست‌ بعدی
تحلیل بازی انقلاب ۱۹۷۹

تحلیل بازی انقلاب ۱۹۷۹

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • پرطرفدار
  • دیدگاه‌ها
  • اخیرا
شباهت مغز انسان به رایانه

شباهت مغز انسان به رایانه

04 مرداد 1395
بازی خانه سبز

بازی معمایی و داستانی «خانه سبز» در سبک اشیاء پنهان

11 دی 1401
دستپخت تازه یوبی‌سافت در دوران طلایی اسلام با Assassin's Creed Mirage

دستپخت تازه یوبی‌سافت در دوران طلایی اسلام با Assassin’s Creed Mirage

18 تیر 1402
تولید بازی «نبرد دیگر» به اتمام رسید

تولید بازی «نبرد دیگر» به اتمام رسید

03 خرداد 1402
بازی راز روشن

بازی راز روشن

1
سلسله گفت‌وگوهای صریح و دقیق با محوریت بازی‌های ویدیوئی

سلسله گفت‌وگوهای صریح و دقیق با محوریت بازی‌های ویدیوئی

1
نینتندو تایید کرد که در E3 ۲۰۲۳ شرکت نخواهد کرد

نینتندو تایید کرد که در E3 ۲۰۲۳ شرکت نخواهد کرد

1
ایکس باکس به طور رسمی عدم حضور در سالن نمایشگاه E3 2023 را تایید کرد

ایکس باکس به طور رسمی عدم حضور در سالن نمایشگاه E3 2023 را تایید کرد

1
نرم‌افزار ایران مقتدر

معرفی دو نرم‌افزار با موضوع پیشرفت کشور

19 بهمن 1402
واکنش توسعه‌دهندگان به طرح قیمت‌گذاری جدید یونیتی

واکنش توسعه‌دهندگان به طرح قیمت‌گذاری جدید یونیتی

27 شهریور 1402
قیمت و تاریخ عرضه کنترلر اکسس اعلام شد

قیمت و تاریخ عرضه کنترلر اکسس اعلام شد

26 تیر 1402
دستپخت تازه یوبی‌سافت در دوران طلایی اسلام با Assassin's Creed Mirage

دستپخت تازه یوبی‌سافت در دوران طلایی اسلام با Assassin’s Creed Mirage

18 تیر 1402

پیوندها

  • تماس با ما
  • سازمان فضای مجازی سراج
  • مجله تخصصی بازی بان
  • شتاب (شبکه توسعه دهندگان اپلیکیشن و بازی)

محصولات

  • سرافرازان
  • بازی قرآنی (یادگیری متفاوت قرآن)
  • پیربابا
  • واقعیت افزوده دستاوردهای ملی ایران
  • خانه سبز

دنبال کنید

ویراستیایمیلآپارات

© ۱۴۰۲ کلیه حقوق برای سراج گیم محفوظ می‌باشد.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • بازی‌های تلفن همراه
    • بازی‌های رایانه‌ای
    • رویداد و نمایشگاه
    • کنسول‌ها
    • مجلات و نشریات
  • دانشنامه
    • مقالات
    • پژوهش
    • سبک بازی
  • نقد بازی
  • توصیه بازی

© ۱۴۰۲ کلیه حقوق برای سراج گیم محفوظ می‌باشد.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم

افزودن لیست پخش جدید