اين بازي در 14 اکتبر امسال به بازار عرضه خواهد شد که براساس اطلاعات منتشر شده، براي پلتفرمهاي «پي اس 3»، «پي اس 4»، «اکس باکس 360»، «اکس باکس وان6» و «رايانه شخصي» توسط شرکت «بتستا7» قابل عرضه است. «شيطان درون»، بازيي با درونمايه «ترس بقا8» است که مولفههايي از ژانرهاي «جهان باز9»، «ماجرايي-معمايي10» و «اکشن» را به خدمت گرفته است. داستان اين بازي، پيرامون کارآگاه «سباستين کستلانوس11» و همراهان وي، جوزف اودا12 و جولي کيدمن13 است. آنها درحال تجسس از يک صحنه جنايت وحشتناک هستند، که يک نيروي قدرتمند و مرموز در کمين آنها بوده و با ضربهاي ناگهاني سباستين را بيهوش ميکند. سباستين وقتي به هوش ميآيد، به همراه تعدادي ديگر از جنازه ها از سقف آويزان است و پس از تلاش فراوان، ميتواند خود را پايين آورد اما براي خروج از محيط بايد کليدي را بردارد که روي ميز يک سلاخ ترسناک و عجيب الخلقه است که در اتاق چرخ ميزند. او کليد را بدون متوجه شدن سلاخ، برميدارد و از محيط خارج ميشود. از فيلم تريلر14 منتشر شده ميتوان فهميد که مولفههاي «مخفيکاري15» نيز در بازي نقش پر رنگي دارند. محيطهاي بازي، بسيار تاريک طراحي شدهاند. در و ديوارها خوني هستند و به شدت حس ترس و وحشت را به بازيکن منتقل ميکنند. دشمنان بازي هم طراحي ترسناکي دارند؛ از زامبيهايي که دور بدنشان سيم خاردار پيچيده شده و سر و صورتشان پر از ميخ بوده تا موجوداتي با چهار دست و موجوداتي با سري صندوقمانند که البته به نظر ميآيد براي طراحي اين موجودات از کله هرميهاي سري بازي «سايلنت هيل16» الهام گرفته شده باشد. در ادامه، سباستين سعي دارد از اتاق خارج شود که زنگ خطري به صدا در ميآيد و سلاخ عجيب الخلقه با يک اره برقي به دنبال وي ميدود تا اينکه سباستين موفق ميشود، از ديد او مخفي شود اما سلاخ، بازهم به دنبال سباستين ميگردد و او را رها نميکند. در يک مرحله از بازي، بازيکن بايد در استخري از خون و اعضاي بدن تکه تکه شده تا ارتفاع گردن راه برود. او معماهايي را حل ميکند که نيازمند دستکاري کردن و بريدن تکه هايي از مغز بيماران روانياي است که تا حدي هشيار هستند. اين بازي از فاسد شدن بدن و اجساد حرکت کننده فراتر رفته و موجودات درون بازي کاملا با ميخ و چوبههاي نوک تيز شکنجه شدهاند، فک پاييني آنها شکافته شده و در سيم خاردار پيچيده شده است و با همان ظاهر پديدار ميشوند.
هدف سباستين در يکي از ماموريتهاي بازي، باز کردن دري است در عين حال، وي بزودي ميفهمد که براي اين کار بايد پازلي را حل کند ولي تکههاي پازل مربوط به آزمايشات پزشکي آزار دهندهاي است که در آن ساختمان به وقوع پيوسته است. افراد درون آن ساختمان عقدهاي نسبت به مغز انسان دارند. باز کردن سه گانه قفلها که راه سباستين را بسته است، نيازمند اين است که به سه سر بدون بدن مراجعه کنيد و با دريل کردن نقطه خاصي که به حس خاصي از انسان منجر ميشود، به هدفتان برسيد. با انجام اين کار، جرياني از خون به سمت در جريان مي يابد و باعث ميشود شخصيت اصلي داستان از بابت شرايطي که در آن گير کرده است، حس بدبختي کند.
«ماساتو کيمورا17» (تهيه کننده بازي) در مصاحبه با سايت «گيمز بيت18»، در پاسخ اين سوال که “هدف شما از ساخت بازي «شيطان درون» چيست؟”، ميگويد: “ميکامي هميشه ميگويد خواستار اين است تا بازيکنان بيان کنند که تا به حال چنين بازي ترسناکي را تجربه نکردهاند”. ما ميخواهيم بازيکنان واقعا اين احساس را داشته باشند.
اما پس از اين اظهار نظر وقيحانه اخلاقي، نکته تاسف بار اين است که بازي وحشتناکي مانند اين بازي و بازيهاي رايانهاي از اين دست با استقبال گسترده کاربران روبرو ميشوند و هيچ موسسه و سازمان روانشناسي و روانپزشکي، اعتراضي به تحت تاثير قرار گرفتن سلامت روان مخاطبان به وسيله اين بازيها انجام نميدهد. اين بيحسي اجتماعي نسبت به اين نوع بازيها، آنقدر گسترش يافته است که برخي سايتها مانند «آنيون» پيشتر، اعتراضات به اين بازي را به سخره گرفتهاند و به تمسخر، صنف «فروشندگان سيم خاردار» را معترضان به بازي «شيطان درون» معرفي ميکنند.
1. Evil Within
2. Resident Evil
3. Shinji Mikami
4. Capcom
5. Tango Gameworks
6. Xbox One
7. Bethesda
8. Survival Horror
9. Open World
10. Action-Adventure
11. Sebastian Castellanos
12. Joseph Oda
13. Julie Kidman
14. Trailer
15. Stealth
16. Silent Hill