بازيهاي رايانه اي مي توانند به راحتي به محلي براي تبليغات و يا نمايش تفکرات خاص سياسي و مذهبي تبديل شوند. در چند سال اخير هم استفاده هاي سياسي مختلفي از بازيهاي رايانهاي نظير تبليغ نظامي بر عليه جمهوري اسلامي ايران در بازي بتلفيلد3 ديده شده است. وجود اين پتانسيل در بازيهاي رايانه اي باعث شده است که هر کشوري بخواهد اين صنعت نوپا و سودآور را در اختيار خودش درآورد و به کمک آن به تبليغ افکار سياسي خودش بپردازد. از جمله گروهي که از همان ابتداي شکل گيري صنعت بازيهاي رايانه اي توجه ويژه اي به آن نشان دادهاند مي توان به يهوديان صهيونيست اشاره کرد که از همان ابتدا سعي داشته اند نفوذ خودشان در بازيهاي رايانه اي را در شکلهاي مختلف افزايش دهند. همچنين رژيم صهيونيستي با تاسيس شرکتهاي مختلف بازي سازي و يا ايجاد نفوذ در شرکتهاي معتبر بازي سازي غير اسرائيلي هميشه سعي داشته تا به تبليغ افکار خود و مظلوم نمايي در بازيهاي رايانه اي بپردازد.
رژيم اشغالگر قدس هميشه و به طور غير مستقيم سعي داشته در بازيها نفوذ داشته باشد و با تاثيرگذاري در روند ساخت بازيها و پروژه هاي بزرگ بازيسازي به نوعي تفکرات خاص خودش را در آنها نمود بخشد. به عنوان نمونه، سري بازي «متال گير1» توسط يک شرکت ژاپني به نام «کونامي2» و تحت نظارت کارگردان ژاپني مشهور آن يعني «هيدئو کوجيما3» طراحي شده است اما با اين وصف، ما شاهد حضور سه شخصيت يهودي به عنوان ياران قهرمان در بازي هستيم که «اسنيک4» قهرمان و شخصيت اصلي بازي بدون کمک اين سه شخصيت حتي نمي تواند يک مأموريت را به پايان برساند. يهوديان توانستهاند به همين شکل و با ايجاد نفوذ در تيمهاي طراحي و ساخت بازيهاي رايانه اي، شخصيتهايي يهودي و قهرمان خلق کنند و به فريب افکار عمومي بپردازند.
تا مدتها، رژيم اشغالگر قدس به کمک سازمان «آي جي دي اي5» و به واسطه عضويت در آن سعي مي کرد تا با جذب استعدادهاي خاص بازي سازي و طراحي شخصيت، صنعت بازي سازي خودش را ارتقا دهد و بتواند تا آنجا که مي شود اين صنعت را تکقطبي و به سمت و سوي خودش بکشاند. اما با اين همه، هميشه نمي توانست در اين کار موفق باشد و در برخي موارد نمي توانست امتياز خاصي را که مي خواهد، در اين سازمان بدست آورد. از اين رو، اين رژيم به منظور کنترل بهتر و پيشرفت در صنعت بازيهاي رايانه اي سازماني را به نام «گيم آي اس6» تأسيس کرده است.
سازمان «گيم آي اس» سايتي مخصوص براي نشر اخبار و معرفي بازيها و شرکتهاي بازيسازي اسرائيلي دارد. اين سازمان به طور خاص، تمام اخبار مربوط به حوزه بازي در رژيم اشغالگر قدس را پوشش مي دهد و سعي مي کند با جمع آوري اطلاعات و برگزاري کنفرانس هاي مختلف و دعوت از بازيسازان مطرح جهان، بازيسازان يهودي را در امر بازيسازي تقويت کند. ساختمان اصلي اين سازمان در تل آويو، پايتخت رژيم صهيونيستي قرار دارد و بيش از 50 کارمند اسرائيلي در آن مشغول به کار هستند. شرکتهايي نظير «نوکيا» و «مايکروسافت»، اسپانسرهاي مالي کنفرانسهاي سازمان گيم آي اس هستند و شرکتهاي بازيسازياي از قبيل شرکت «سي دي پراجکت7» و «آي جي دي اي» نيز به عنوان همکاران اين کنفرانسها مطرح هستند.
در چند سال اخير گيم آي اس موفق شده است سه کنفرانس حرفه اي در موضوع بازيهاي رايانهاي را شکل دهد و در اين کنفرانسها با دعوت از افراد شاخص بازي سازي همچون «نتا امانوئل8» مدير بازرگاني بازي هاي شرکت «بيگ پوينت گيمز9»، «کت برتون10» طراح و برنامه نويس موتور بازي قدرتمند «يونيتي11» و «يارون گاليتزکي12» مدير بخش کينکت مايکروسافت توانسته است اطلاعات و تجربههاي جهاني بسيار مفيدي را براي رژيم اشغالگر قدس به ارمغان آورد. اين کنفرانسها با رويکرد آموزش و تبليغ صنعت بازيهاي رايانه اي رژيم اشغالگر قدس تشکيل شده اند و آخرين اخبار منتشر شده حاکي از آن است که گيم آي اس قرار است در سال 2014 نيز دوباره کنفرانس بازي سازي ديگري برگزار کند.
فقط در سال 2013، گيم آي اس 6 جشنواره مختلف بازيهاي رايانه اي را برگزار کرد که در آنها تمام بازيهاي رايانه اي منتشر شده در سال 2013 را مورد ارزيابي قرار داد و به برخي از بازيها که توانسته بودند امتيازات کافي بدست آورند، جوايزي نقدي اهدا کرد. دو بازيي که توانستند به خاطر خاص بودنشان در اين جشنواره حمايت صهيونيست ها را بدست آورند، بازيهاي «پورتال132» و «اکس کام: انمي آننون14» بودند که در کنار گرفتن جوايز نقدي قابل توجه، قرار شده است تا در صنعت بازيهاي رايانه اي رژيم اشغالگر قدس نقش بسزايي را ايفا کنند و به کمک بازي سازان اسرائيلي بيايند و تجارب خودشان را در اختيار آنها قرار دهند. در اين جشنواره ها، از طراحان و سازندگان بازيهاي موفق جهاني همانند «هف لايف15» و «دتا16» دعوت به عمل آورده شد و در کنار اهداي جوايز مالي به اين افراد، از آنها خواسته شد تا در پيشرفت صنعت بازي سازي رژيم اشغالگر قدس سهيم باشند و تجربياتشان را در اختيار آنها قرار دهند. «مارکين ايوينسکي17» مدير شرکت بازي سازي «سي دي پراجکت» در مصاحبه اش بيان داشته که رژيم اشغالگر قدس يکي از قطبهاي پيشرفته در تکنولوژي و بازيسازي در دنيا است و آينده اي درخشان در پيش رو خواهد داشت. شرکت سي دي پراجکت به خاطر ساخت سري بازيهاي «ويچر18» توانسته شهرت به سزايي در ساخت بازيهاي نقش آفريني براي خودش بدست آورد و به خاطر همين مسئله نيز به جشنواره گيم آي اس دعوت شده است. همچنين «گاي بندو19» مدير شرکت «سايد کيک20» بيان داشته که فکر مي کند گيم آي اس آينده صنعت بازيهاي رايانه اي در جهان است، چرا که با برگزاري جشنواره هاي مختلف باعث مي شود بزرگان اين صنعت به دور هم جمع شوند و ايدههايي تازه در ساخت بازيهاي رايانه اي شکل بگيرند.
گيم آي اس به خاطر فعاليتهاي گسترده اي که در زمينه بازيهاي رايانه اي انجام داده است به عنوان عضو رسمي در «آي جي دي اي» منصوب شده و دسترسي مستقيم به اطلاعات اين سازمان بين المللي بازيهاي رايانه اي در اختيار گيم آي اس قرار گرفته است. رژيم اشغالگر قدس به خوبي توانسته پتانسيل موجود در بازيهاي رايانه اي را بررسي کند و با جمع آوري و خريداري تکنولوژيهاي روز، سعي دارد تا اين صنعت را در اختيار خودش درآورد و به کمک آن به تحقق منويات خود بپردازد. اين رژيم به طور خاص توانسته رسانه هاي مختلف به خصوص رسانه هاي آمريکايي را به خوبي تحت تسلط خود در آورد و به مظلوم نمايي و تبليغات براي اهدافش بپردازد و اگر هم بتواند نفوذش در صنعت بازيهاي رايانه اي را نيز بيشتر از گذشته افزايش دهد، تقريبا مي توان گفت که در تمام ابزارهاي فرهنگي دنيا نفوذ کرده است و به کمک اين رسانه ها مي تواند ذهنها را همانطور که ميخواهد، آماده دريافت پيام هاي دلخواه خود کند.
——————————————————————————————
1. Metal Gear
2. Konami
3. Hideo Kojima
4. Snake
5. Igda
6. GameIS
7. CD Project
8. Netta Emanuel
9. Bigpoint Games
10. Cat Burton
11. Unity
12. Yaron Galitzky
13. Portal2
14. X-com: Enemy Unknown
15. Half Life
16. Dota
17. Marcin Iwinski
18. Witcher
19. Guy Bendov
20. Side Kick